Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 545 ggr
ariama
11/27/14, 3:36 PM

(S) Ett par björndalstjejer säljes

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sylva Recessive Yellow korthår, och Gandhi Cinnamon satin korthår

är två unga tjejer födda 19 oktober i år. De är födda samma dag men är inte släkt. Säljes endast tillsammans, för 200:-

Kan tittas och hälsas på, på Minnesutställningen på lördag - MEN ENDAST MELLAN KL 09 - 10, för jag kan inte stanna längre.

Annars finns de i västra Stockholm.

Annons:
ariama
11/27/14, 3:41 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Sylva är en trevlig och typisk "björndalsmus", dvs en snäll och glad sällskapsmus.

Gandhi har tyvärr den olyckliga kombinationen osäker men modig. Det betyder att hon kan bitas om man försöker ta upp henne oförsiktigt, samt att hon inte är snäll mot främmande möss. Men hon hugger inte (inget blodvite), och bråkar aldrig när hon är i handen. Och hon är ingen rasselmus utan tam och kommer självmant.

Ju snällare man är mot Gandhi, desto snällare är hon tillbaka, Hon är i grunden en rar mus hon också.

Jag säljer dem för att de inte ska gå i avel hos mig. Sylva har fel RY-färg, "beigeblek brandgul". Hon lär bli bättre färgad, men det duger inte åt mig. Och Gandhis beteende vill jag inte avla vidare på.

Som ett par sällskapsmöss kan de fungera utmärkt, och ge sin ägare stor glädje! ❤️

ariama
11/27/14, 3:48 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

De är inte reggade i SVEMUS men säljes med stamtavla.

ariama
11/28/14, 3:50 PM
#3

Om någon vill titta på dem i morgon, så säg till här eller via PM, för annars tar jag inte med dem. 😃

Upp till toppen
Annons: