Annons:
Etiketttävlingar
Läst 808 ggr
ajanki
12/1/14, 8:10 AM

Posta bidrag till månadens mus januari 2015!

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/12

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus iFokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/12

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
Mirre395
12/3/14, 10:21 PM
#1

Januari är ju nästa år, 2015?

ajanki
12/26/14, 8:32 AM
#3

Jag skjuter upp det till den 27/12. Så passa på att anmäla din mus!

[Wilbur]
12/26/14, 9:30 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#4

Jag vet inte om min mus Finn är någon av ovanstående raser, men han är otroligt söt och är gärna med och tävlar om han får :) Jag berättar lite om Finn: Finn är en mus, uppfödd som ormfoder.. Jag köpte hans lilla liv för 22kr. Han bor i ett terrarium och väntar vid buröppningen varje dag när jag kommer hem från jobb, då vill han vara på axeln eller i håret medan jag byter kläder :) Han älskar att vara i köket när jag lagar mat för då kanske man kan få sig en liten munsbit! Att vara i tröjärmen är även det en klar favorit, strax efter att sluka pepparkakor!

XxteZZxX
12/30/14, 1:21 PM
#5

Eftersom enbart ett bidrag lämnats in, är det så att det skulle gå att skicka in ett nu även om det är sent? 🙂

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

ajanki
12/30/14, 2:14 PM
#6

#5 Ja, det går bra. Jag gör omröstning i morgon :)

Annons:
XxteZZxX
12/30/14, 6:01 PM
#7

Detta är min älskade lilla Kossan. Jag hade nyss börjat med möss när jag var på musutställning i Alingsås -13. På utställningen skulle jag inte köpa några "onödiga" möss, utan enbart möss jag skulle ha i min avel, som bidrog med snyggt utseende. Men så fick jag syn på en liten pojke som jag blev så kär i. Uppfödaren tyckte inte alls han var något bra, så han kostade bara 50:-, som sällskap liksom. Och jag som inte alls skulle ha någon "onödig" kunde ju inte låta bli den söta lilla muspojken. Och gud vad glad jag är för det idag! Han är världens snällaste, trevligaste mus och pappa till två underbara pojkar som fick stanna pga otroligt temperament! ❤️

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

XxteZZxX
12/30/14, 6:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#8

Äsch, är så sjukt oteknisk, testar med bilden igen 😟

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

XxteZZxX
12/30/14, 6:03 PM
#9

Och så är bilden så klart konstigt avlång, men den får duga, jag ger upp 😂

♫ ♪ Hur kan du veta säkert? Hur kan du veta klart? Innan du ens testat? ♪ ♫

Upp till toppen
Annons: