Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 899 ggr
hund_katt
2014-12-07 21:16

Rymde??

För någon vecka sedan var det nu, så vakna jag av att nåt nöp mig i fingret… Jag tittade vid min hand, flög upp ur sängen och satte in musen i buren igen… Jag fattar inte hur den kom ut?! Det är tätt galler, och ingenstans där den kunnat komma ut… Buren står vid fotändan av sängen, så den hade hoppat över till sängen. Det låg ett par bajsar uppe på gallret på taket. Luckorna var också stängda… Hur kom den ut? Den var väldigt skrämd när jag vaknade, så den ha väl inte vågat gå ut mer. Flyttade också buren en bit från sängen så om den skulle rymt så kommer den inte så långt. De andra mössen var inne i buren. När jag hade släppt in musen igen, efter en stund så börja den gå och kolla i ett par hörn på buren, jag stod och tittade så kanske jag ser vart den tog sig ut, om den tänkte försöka igen. Men den gick och la sig istället. Det är helt omöjligt att den skulle ha tagit sig ut!?

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Annons:
ariama
2014-12-08 09:23
#1

Någonstans har gallret antagligen en liiite större glipa. Det kan t.ex. vara intill en lucka (när den stängs blir det ändå en glipa mellan dörr och vägg liksom), eller om gallret är skadat någonstans där du inte ser? Dvs bara en liten smula extra böjt.

Möss är experter på att finna … kanske är luckan lite glapp? Så det blir möjligt för musen att komma ut när den trycker sig mot luckan?

hund_katt
2014-12-09 07:15
#2

Luckorna sitter som berget. Knappt att jag får upp dom xD finns ett ställe där den kanske kan ha kommit ut då…. På sidorna där gallret möts uppe i taket eller så, så är det någon millimeter större…

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

ariama
2014-12-09 09:00
#3

Ja nånstans måste han ju komma ut. Även om möss är fenomenala på att "ta sig ut" om de verkligen vill, så kan de inte teleportera sig. 😃

hund_katt
2014-12-09 15:11
#4

#3 om det inte är ett spöke som öppnat åt dom :x haha

Black Veil Brides ~ Slipknot ~ Three Days Grace ~ Falling in Reverse

Liz85
2014-12-10 01:47
#5

Ett möjligt sätt för en mus att smita… 😃

KickiG
2014-12-14 08:17
#6

#5 Undrar hur många ställen hon testat på innan hon hittade det rätta 🙂

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Liz85
2014-12-14 18:10
#7

#6 Vet inte men detta var en morgon när jag fann henne ute och springa och stoppade in henne i buren igen. Några minuter senare saknades det åter en mus i buren. Kunde för mitt liv inte fatta hur hon tog sig ut så var tvungen att se efter hur hon gjorde och fann henne göra detta. Sen sattes det hålet för och därmed den rymningsmöjligheten. 😃

Upp till toppen
Annons: