Annons:
Etikettermatutfodring
Läst 962 ggr
Liz85
12/20/14, 10:55 PM

Lussebak...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Det blev lite lussebak ikväll. Lät sen Annie posera vid bakverken. Hon norpade en hel och ville inte släppa den men en nojjig elak matte tog lussekatten ifrån henne  och delade upp den mellan alla för att ge de ett litet smakprov var åtminstone. Resten lades undan. Någon som vet hur det är med saffran och möss?

Annons:
Emouse
12/21/14, 12:15 PM
#1

Jag har faktiskt ingen aning om saffran, men måste bara säga att hon är såå söt😍

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Liz85
12/21/14, 12:33 PM
#2

Tack Emouse! 🙂

Hittade en gammal tråd här på mus iFokus med samma tema där det stod en text på engelska om att lite saffran tydligen gjorde nytta för mössen, iofs tror jag det var i samband med cancerceller med det borde betyda att det går att ge de lite lussekatt nu på jul.

Den tråden var iofs från 2011. Kommer troligtvis ge de en halv mus-lussekatt var per gång för vågar fortfarande inte ge de en hel sådan det fösta jag gör.

Om någon nu är mer insatt i ämnet eller har erfarenhet av detta vore det intressant i att få veta mer om saffran och möss.

Emouse
12/21/14, 1:07 PM
#3

#2 då lär det ju inte vara sådär jätte farligt isllafall:) det går nog att ge lite i taget som godis:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Vattnadal
12/23/14, 10:08 AM
#4

Jag vet bara att det, liksom choklad, är giftigt för hundar.

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Emouse
12/23/14, 3:23 PM
#5

#4 jo, de är ju sant..

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Galenidjur
12/23/14, 5:12 PM
#6

Saffran har jag hört ska vara giftigt för både människor och djur i större mängder , precis som t.ex. linfrö. Så för mycket bör man inte ge mössen och inte heller äta själv.

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

Annons:
[hejhejhej!]
12/27/14, 2:15 PM
#7

Deg och saffran är väl farligt för de? Sväller väl i magen?

Liz85
12/27/14, 2:40 PM
#8

Färdiggräddade lussekatter har redan svällt färdigt. Det är innan de är gräddade som de sväller.

Upp till toppen
Annons: