Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 950 ggr
[hejhejhej!]
2014-12-27 14:18

Kullar bort möss?

Nej, det "pratas" inte om. Men om man ska bli uppfödare så måste man ju uppenbarligen veta, så man inte plågar dom. Hur går det egentligen till och vad anser ni(ni behöver inte säga in ni använder metoden) är det smärtfriaste och bästa sättet att kulla bort dom?

Annons:
KickiG
2014-12-27 22:46
#1

En av orsakerna till att det inte pratas om avlivningsmetoder här på mus i fokus är att det enligt reglerna som finns HÄR  inte är  tillåtet att lära ut hur man avlivar möss.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alana82
2014-12-27 23:23
#2

Enklast är nog att mejla enskilda uppfödare och fråga dem direkt i en så god ton som nu är möjligt med tanke på ämnet, skulle jag själv behöva göra känner jag men har inte tagit mig tiden än

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Grodan
2014-12-30 15:37
#3

Vi hymlar inte om att vi kullar, och irl när vi träffas så utbyter vi erfarenhet och lär ut hur man gör, men på sajten valde vi för länge sedan att förbjuda att det pratas öppet om avlivningsmetoder.

Vi har diskuterat lite under året om vi skulle släppa på regeln, men som jag kände det av diskussionen så är medlemmarna rätt trygga med att det inte diskuteras om hur man avlivar/kullar möss och därför har vi inte gjort någon ändring av reglerna.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Fornuddens
2014-12-31 16:31
#4

Kan inte en idé vara att sätta ett X framför trådar som är av känsligt material? Vet att vissa iFokus sajter har haft så, t.ex. vissa kaninsidor.. Då kan man ju själv välja att gå in eller inte..

Mvh Henriette
Fornuddens M
öss
Naked Curls (Sphynx)

Uppfödning av möss, reptiler och katter i raserna Sphynx och Cornish rex.



Grodan
2015-01-03 18:42
#5

#4 Jo, det har varit en del av diskussionen. Men som jag förstår det hindrar det inte nyfikna.

Och jag själv idag inte direkt intresserad av att det ska diskuteras avlivningsmetoder öppet. Vill man veta kan man slänga iväg ett privat meddelande (pm) till någon.  Vad jag tycker är mer intressant är hur man håller möss vid liv samt försöker lära ut lite avelsvett.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: