Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 611 ggr
Skogshumblan
2015-01-17 14:15

Flytta med möss.

Jag ska flytta om ca två veckor och jag undrar hur jag bäst göh ör för att mössen ska vänja sig vid vår nya bostad. Ska jag spara spånett de bor i så det luktar som de är vana vid eller spelar sånt ingen roll? De kommer åka Transportbur kort bit och sen bo i sina vana burar. Inga nya möss eller saker.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Lamina
2015-01-17 17:47
#1

När jag flyttade så gjorde jag faktiskt inget särskilt. Mössen fick flytta in i sina gamla burar, nystädade, och dom verkade nöjda med det. Men visst kan man ta med lite gammalt strö för att underlätta för dom om man vill.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

KickiG
2015-01-17 20:45
#2

Jag har inte heller gjort något särskilt när jag flyttat med mössen. När de fått ny bur har de fått lite gammalt strö eller "smutsiga" hus och leksaker med i det nya.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Skogshumblan
2015-01-18 05:46
#3

Ok tack för era svar. :)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

KickiG
2015-01-18 10:38
#4

Tänk bara på att hålla mössen varma så här vintertid, även om det bara är frågan om en kort transportsträcka. Massvis med rivet tidningspapper i transportburen funkar bra, och så in i en väska för att hålla blåsten borta. Är det riktigt kallt kan man dessutom vira in buren i en filt.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Skogshumblan
2015-01-18 17:06
#5

Kicki, tack! Det hade jag garanterat missat!💋

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Chilizera
2015-01-25 20:39
#6

Vi har flyttat med möss, inga konstigheter. Dessutom reser vi lite till och från med dem, upp till ca 5-6 timmars resor och stannar borta upp till någon veckas tid ibland. Har det svårt med lämpliga musvakter. Alla mina möss har fått resa, de hänger med på allt från svärmorsbesök till slalomsemester 🙂. Inför färden ser jag till att mössen har fått boa in sig i buren med ordenligt med bomaterial så de kan hålla sig varma, sedan lägger vi bara en handduk över gallret. Så försöker vi köra smidigt så långt det är möjligt.

Aldrig märkt några tydliga stresstecken och de har aldrig mått rent dåligt varken under färden, när vi kommit fram eller senare . Snarare tycker jag att de väldigt fort tittar ut när vi kommer fram och är nyfikna på miljön omkring buren och de nya lukterna, inte det minsta skygga.

Annons:
Upp till toppen
Annons: