Riktigt skönt att hinna med lite småsurfande på Mus iFokus igen. Det är flera månader sedan sist tror jag.
Jag fyller för närvarande mitt liv från andra energikällor än mössen och är inte alls lika motiverad uppfödare som tidigare. Möss är sjukt underbara och jag har minst 150 små krabater kvar här hemma ännu, men planer på nya kullar lägger jag på hyllan. Jag ska ut och resa och se mig om i världen tänkte jag. jag börjar med New York i maj och kommer sedan fara runt på minral/kristall/stenmässor under sommaren och hösten. Nästa år kanske det blir en 2-3 år lång utbildning på Akademi.net (medium) men familjen ska också hinna med en resa tillsammans under dessa år, så jag låter mina linjer dö ut nu, med sting av sorg i hjärtat...
Jag har vunnit SM 2011, 2013 och 2014 och minnesutställningen 2014. Jag har ett otal titlar bland mina uppföda djur och har varit både Årets Diamantmus, Årets standardmus och Årets PC mus 2012 och Årets uppfödare i standard och PC ett flertal gånger.
Jag har utbildat mig till PC-domare, ST-domare och sitter ordförande för SVEMUS för tredje gången under 5 år. Det har varit otroligt givande och utvecklande och jag kommer inte släppa kärleken för mössen.
Jag hoppas vi ses på arenorna i framtiden, där jag sitter bakom domarbordet. Kanske håller kurser i föreningen, släpper bilder till artiklar osv. Jag vill fortfarande vara med men familjens allergi gör att djurintresset får släppa taget. Mina mysiga utekaniner är det jag kan fortsätta gosa med och mitt nygamla intresse för kristaller och andlighet har sedan ett par år tillbaka fått en rejäl skjuts framåt.
Nu måste jag ut i livet igen!
Ha det så gott alla