Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 463 ggr
Chinesecrestedlover
3/9/15, 9:02 PM

En fundering kring bottenmaterial...

Hej!

Det dök upp en fråga i skallen och jag bara måste ställa den… kanske lite knasig (t.o.m. korkad?), inte vet jag… men tänkte på andra smådjur som ex. marsvin och råttor och hur populärt det är i den "världen" att använda fleece/mattor som bottenmaterial i i alla fall delar av buren/i vissa fall hela också då. 

Kan man använda fleece/mattor hos möss? Alltså då menar jag inte en hängmatta eller två eller dylikt, utan som bottenmaterial och då att djuren har toalådor att uträtta sina behov på? Fungerar detta inte till möss/trivs de inte/får man inte ha det eller varför är det så populärt i "råttkretsar" men inte i "muskretsar"?

Lättare med "rumsrena" råttor och marsvin då kanske men… bara en undran som inte kan lämna skallen av någon anledning😃 

Mvh/Chinesecrestedlover

Annons:
Galenidjur
3/9/15, 11:56 PM
#1

möss behöver bottenmaterial som de kan gräva i då de har det som ett naturligt behov och det går inte med fleece 🙂

✨Medarbetare på jattekanin.ifokus
Lift up the self by the self,and don't let the self droop down
Because the self is the self's only friend , and the self is the self's only foe

ariama
3/10/15, 6:48 AM
#2

Först och främst så kommer de att gnaga! De kommer att gräva upp och gnaga sönder. och ta småbitar ur fleecen och bygga sig ett mjukt varmt fint BO av den!

Även om mössen använder en toalett som de kissar i, släpper de pluppar överallt hela tiden, så det blir fult och "skräpigt" - och trasigt - väldigt fort.

Och så tänker jag att de även använder ett hörn av buren att kissa i, så fleecen blir dyngsur snart …

Nää, med andra ord:  jag har svårt att tänka mig att det funkar för möss.

Tsunamis
3/10/15, 10:08 AM
#3

Absolut inte fleece och mattor till möss. De behöver städas ofta hos och sådant material suger inte upp kiss särskilt bra eller dämpar lukten.

MvH  Tsunamis

Upp till toppen
Annons: