Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 600 ggr
Lojs
3/14/15, 12:57 PM

Mus-strö till humlebon. =)

Jag fick en lustig förfrågan på mejlen igår. Det var en som hade läst att jag föder upp möss och undrade om hon kunde få köpa lite strö för hon skulle ha till humlebon. Tydligen gillar humlor att bygga bo i gamla musbon och man kan använda strö från tammöss för att locka humlor. =) http://www.bioresurs.uu.se/myller/stad/humlebo.htm#nere

Jag var ju bara tvungen att fråga vad hon skulle med humlorna till, och hon hade visst byggt växthus och ville ha humlor som pollinerare. =)

Jag ville bara dela med mig av dagens leende, kul att kunna ge bort lite skräp som någon annan får nytta av. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Annons:
ajanki
3/14/15, 2:49 PM
#1

Hi, hi vad kul!! Hade blivi lite förvånad med en sån förfrågan! 😃

Skogshumblan
3/14/15, 3:41 PM
#2

Nämen så gulligt. Jag älskar humlor,  hahaha  inte svårt att gissa med tanke på mitt nick kanske….

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ariama
3/14/15, 4:21 PM
#3

Ja, av någon anledning gillar humlor musdoft! De bygger gärna sina bon i gamla sorkbon i marken.

Såg förresten den första humlan idag. Jordhumledrottningen är det som är tidigast med att vakna på våren. Nu behöver hon nektar för att överleva och komma i form, så hon kan börja leta boplats sedan.

Här blommar krokus och snödroppe, så det finns lite mat åt henne som tur är. Viden har inte börjat blomma än, men kommer snart. Vide är ju "lives viktigaste frukost" (för alla övervintrade insekter som humlor, bin och många fler).

Våren här härlig!

Skogshumblan
3/14/15, 4:29 PM
#4

Ariama, det visste jag inte. Tack för att du berättade!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Grodan
3/15/15, 4:24 PM
#5

Vad coolt. Så det är DÄRFÖR jag hade humleinvasion förra sommaren i källaren…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: