Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1085 ggr
Klarar_Hogberg
2015-04-13 09:08

Skaffa möss

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hejsan, jag ska hämta mina tre mushonor idag, och har därför redan hjort iordning buren. Kan ni berätta vad ni tycker om den? Bra? Dålig? Åsikter osv? Tänkte att jag inte riktigt vågade ha hjul då jag vet at iaf på hamstrar så ska man vänta till deras ryggradar är färdigt växta så att även om hjulet är stort, så kan inte deras ryggradar böjas… Gäller det för möss också? Vet iaf att för dem så ska svansen inte böjas heller. Men det är därför jag inte har några hjul inne (om det var någon som undrade).

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Klarar_Hogberg
2015-04-13 09:12
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Och framifrån, hunden jag vaktar tror att någon bor där inne just nu och är därför väldigt nyfiken, men självklart kan han inte nå. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

ariama
2015-04-13 09:28
#2

Det ser väldigt fint och trevligt ut! Där kommer de att trivas och ha mycket kul att syssla med.

javetinte
2015-04-13 09:34
#3

Vad fint du har gjort!

KickiG
2015-04-13 09:56
#4

Det ser jättefint ut! Jag är i synnerhet imponerad av pappborgen du har gjort åt dem. 

Bara en liten fråga, är Vattenflaskan högt uppe? Kolla när du lagt i mössen att de når till den. Det kan också vara att det är bilden som förvränger.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lindb
2015-04-13 17:41
#5

Superfint! Hur sitter äggkartongen fast där på sidan? :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Klarar_Hogberg
2015-04-13 18:06
#6

Vattenflaskan kommer jag nog att byta plats på nu när jag har sett hur små dem där små liven är.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
Klarar_Hogberg
2015-04-13 18:08
#7

Äggkartongen sitter fast med limpistol, sitter ordentligt fast men kan tas av när man inte vill ha den längre. Lämnar inga märken eller så. :) Såg idén på YouTube, tyckte det var jättesmart.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Klarar_Hogberg
2015-04-13 18:08
#8

Äggkartongen sitter fast med limpistol, sitter ordentligt fast men kan tas av när man inte vill ha den längre. Lämnar inga märken eller så. :) Såg idén på YouTube, tyckte det var jättesmart.

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Lindb
2015-04-13 19:07
#9

#8 Ahaa, smart! Har sett samma sak på youtube och tänkte där med hur det satt fast! Verkar vara en jättebra lekgrej, lite annorlunda mot att ha den normalt ståendes :)

/Medarbetare på Ätstörningar Ifokus

Grodan
2015-04-13 19:57
#10

Mysigt.

Jag gillar de där vattenflaskorna, de får leva ett tag… 😉(vet dock inte hur lätt eller svårt det är för mössen att dricka ur dem, om t ex pipen är för stor, men tror att kulorna rullar rätt lätt…)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alana82
2015-04-13 20:01
#11

Man måste bara se till att kolla dem dagligen, finns de som råkat ut för att de slutat fungera helt plötsligt, jag har plast till mina möss men har sådana där i glas till ökenråttorna, annars skulle det gå åt en flaska om dagen minst.

Himla fin bur och nu måste jag testa det där med äggkartong och limpistol vid nästa städning ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Grodan
2015-04-13 20:08
#12

#11 Hm… menar du att de där i glas o metall är extra berömda för att sluta fungera? Något speciellt märke?

Själv tycker jag att Classic plast och div andra plast är rätt dåliga… föredrar lab.flaskor samt ferplast (som går att plocka isär och rengöra ordentligt, men som tyvärr har en alltför gnagvänlig gummiring som håller "pipen" på plats)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alana82
2015-04-14 15:57
#13

#12 Tydligen så händer de att en del av dem "lägger av" helt plötsligt, kommer dock inte ihåg vars jag läste det, tror att det kan ha varit inne på något gnagar forum, och nu måste jag googla ferplast och lab flaskor.

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Annons:
javetinte
2015-04-15 09:58
#14

Du får gärna visa någon bild på dom! (:

Klarar_Hogberg
2015-04-15 11:08
#15

Ja självklart, ska försöka ta foto ikväll, men just nu är dem ganska blyga och rädda av sig, men dem verkar sjukt snälla och gulliga. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

MissEmmis
2015-04-15 17:03
#16

Vad fint! Jättekul att se så mycket kreativitet!

Miss Emmi's uppfödning

Blogg: http://emmisibirier.bloggagratis.se

Klarar_Hogberg
2015-04-16 19:35
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#17

Här har vi en bild :) Alla mössen har just nu inga "namn" utan bara de namn de fick av uppfödaren, men här har vi Puppy

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Klarar_Hogberg
2015-04-16 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#18

Här har vi Puppy och Bubbel, Bubbel är den räddaste av dem, hon vill gärna ur buren men är rädd för handen… Men hon kommer nog i framtiden i alla fall kanske heta Daenerys. :)

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Klarar_Hogberg
2015-04-16 19:36
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#19

Och här har vi Bubbel och Liv, detta var på kvällskvisten så den är kanske lite oskarpare. :)

Om det blev otydligt så har jag tre möss, Liv och Puppy som är systrar (bruna broken, är inte så bra på färg och teckningar än), och sen Bubbel som ät vit/siames broken (?) :)

//Nån admin eller så får gärna byta namn på detta inlägg till något mer passande, tänkte göra det här till deras tråd. cx

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Klarar_Hogberg
2015-04-16 19:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#20

Och en rolig liten bild, som sagt som satt Vattenflaskan för högt upp så jag satte en upp och ner vänd matskål nedanför som en bas. Men dem tyckte att det var roligt att sova och gå igenom den på vägen till tornet. 😃

Men jag fick tyvärr ta ut den för dem lyckades puffa undan allt nedanför så den blev för låg, men så här såg det i alla fall ut. 😂

ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ

Annons:
ariama
2015-04-17 10:05
#21

Vilka sötnosar du har fått tag i!! ❤️

KickiG
2015-04-17 10:10
#22

#19 Om du berättar vad du vill att rubriken ska vara, byter vi gärna!

Härligt att se bilder på de små sötnosarna.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: