Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 713 ggr
[[Mellebelle]]
2015-04-17 10:48

Går i mustankar

Jag har gått i mustankar i nått år nu och har alltid tyckt att det är väldigt speciella och goa djur! Har aldrig råkat på en väldigt tam mus tråkigt nog utan endast möss som är uppfödd på skolan, och dom kan man säga inte är så tama. Jag går på en djurskola inriktning sällskapsdjur/djurpark, har en del erfarenheter om gnagare och alla möjliga djur. Har läst på en hel del om möss då det varit ett intressant ämne för mig. Har även själv en råttuppfödning vid namn Melle´s rats och känner att det behövs två lite ''mindre varianter'' här hemma för sällskap. 

Mina djur är mitt allt, jag lägger all min fritid på att ta hand om dom och för att få dom att må så bra som möjligt. Temperamentet är väldigt viktigt hos djuren jag införskaffar mig, När det gäller smådjur så är det viktigt att dom kommer från seriösa uppfödare där dom har bra ''tänk'' i aveln. Jag vill ha möss från en uppfödare som vill komma nånstans med sin avel helst enkelt.  

Färger på mössen jag söker spelar inte någon större roll men en önskan vore ju ifall det fanns några planerade kullar där det kan dyka upp, fawn, red and yellow, splash, cinnamon satin. Teckningmässigt spelar det inte någon stor roll. Gärna utav hårlagen texel, longhair, satin :) Men som sagt temperamentet är viktigast! 

När det gäller kön har jag inte bestämt mig än. skulle vara trevligt att höra era åsikter om hur honor och hanar är, är det aktivare/lugnare som gäller där också samt starkare kiss osv..? Berätta gärna mer!

Bor i Umeå, finns det någon aktiv uppfödare i närheten som har planerade kullar i juni/juli/agusti? Annars går det ju oftast att lösa transport! Hör av er om ni har någon passande kull på G eller om ni har frågor. 

Mvh 

Melissa

Annons:
ariama
2015-04-17 11:21
#1

Åh, det låter som om du behöver träffa mina möss. 😃 Goa, sällskapliga, snälla, rara, lite busiga och väldigt glada. Och jag har ungar på gång igen.

Recessive Yellow, Choclate/tan, Cinnamon, eventuellt lite vita tecken (stjärn, magfläck osv). Mest satin, hårlag mittemellan lång och kort.

Men, jag bor i Stockholm…

[[Mellebelle]]
2015-04-17 14:46
#2

ooh underbart! hade jag mer än gärna gjort 😍

Ja det är ju synd att allt ska va så himla långt borta..

[[Mellebelle]]
2015-04-17 14:47
#3

Läste nu att du har kull på G! Transport brukar ju oftast bruka ordna ;) har en bekant som ska ner till stockholm tror jag.. har du någon hemsida där man kan kika runt lite?:)

Skogshumblan
2015-04-17 15:32
#4

Gud så spännande! Hoppas du hittar dina möss  och att ni blir lyckliga tillsammans.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Alana82
2015-04-17 15:52
#5

Annars kommer jag att fara ner till Stockholm i slutet på augusti och kan ta med mig en hel drös upp :D bor i Älvsbyn så passerar Umeå på vägen hem, rekommenderar starkt Ariama´s möss, helt underbart sällskapliga och goa :D har själv tre stycken här hemma varav en ska ha bäbisar på några veckor, eller förhoppningen är att de ska komma smått men sen får man se om de samarbetar eller inte ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

[[Mellebelle]]
2015-04-17 20:32
#6

#5 låter ju kanon bra! roligt att höra, ser framemot att höra mer från henne :) spännande! vad är det för småttingar som kommer dyka upp hos dig då?

Annons:
Alana82
2015-04-17 20:43
#7

Det är en liten musa, liten och liten hon är nog störst av alla jag har, men hon kommer från Ariama och heter Björndalens Ystra, en söt liten cinnamon broken tjej som jag har parat med en Vattnadals hane som vi kallar Salt till vardags, han är  Argente creme långhår, så blir nog en hel drös med Agoutis som ser väldigt ordinära ut :D men som alla bär på broken, långhår, rödögt och Chinchilla :D

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

[[Mellebelle]]
2015-04-18 18:52
#8

#7 nämen å så spännande! har du någon hemsida eller likande där man kan kika runt lite? :)

Alana82
2015-04-18 19:19
#9

Tyvärr inte än, en av alla miljarder saker jag behöver ta tag i, finns bilder på FB om du har tillgång till det

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

[[Mellebelle]]
2015-04-18 19:21
#10

#9 förstår det! jovisst, vad heter du där?

Alana82
2015-04-18 19:31
#11

Tror de ska gå att se småskitarna på denna länken

https://www.facebook.com/elin.jansson.503/media_set?set=a.1057678344249357.1073741829.100000216038037&type=3

men även om jag garanterat får söta muslingar så återstår det där med temperament att se hur det blir, två olika linjer så resultatet kan bli en överraskning minst sagt

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Upp till toppen
Annons: