Annons:
Etiketttävlingar
Läst 899 ggr
ajanki
4/28/15, 8:01 AM

Rösta på månadens mus maj!

Det här är Gudrun, som är en dam på ca 1 år och 4 månader. Hon hade blivit ensam hos sin första familj, och kom via uppfödaren till mig. Men eftersom första familjen tappat hennes papper är den exakta födelsetiden oklar.

Gudrun är den helt klart gosigaste mus jag har haft. Så som hon syns på bilden ser jag henne oftast, tittande ut över kanten för att kolla vem som rör sig och om det vankas en liten klapp eller godbit.

Trots att hon är äldst i flocken, så är det hon som oftast går omkring och pysslar och grejar, medan de yngre flickorna tar det lugnt. Gudrun är långdistanslöparen, medan de yngre är sprintrarna.

Gudrun har haft till och från problem med ögonen, och för några veckor sedan såg hon lite ruggig ut. Men än finns det energi kvar i gumman, och eftersom aptiten alltid varit bra så verkar tillskottet med hälsosam mat ha funkat. Hon blir ofta handmatad med lite fetare frön och annat gott eftersom några av burkamraterna har börjat lägga lite på hullet.

Jag hoppas Gos-Gudrun hänger med ett bra tag ännu!

--------------------------------------------------------------------------------------------------

För några månader sedan lade en tjej upp en tråd här om att hennes ena mus var rätt skröplig och att burkamraten  behövde ett nytt hem så hon inte skulle behöva sitta ensam.  Då tog jag henne helt enkelt, och glad är jag för det, för  Matilda tyckte inte alls om att vara ensam. 
   Den första tiden (innan jag introducerat henne till flocken) var hon väldigt klängig och ville absolut inte att jag skulle gå ifrån henne och eftersom jag tyckte synd om henne fick hon då följa med mig nästan hela tiden. Det var då jag märkte hur pigg och nyfiken Matilda är. Runt runt springer hon och nosar på allt möjligt, och sen ,vips, är hon tillbaks i handen igen. Var lite orolig att jag skulle få hem en gammal skruttmus, men icke! Där hade jag verkligen fel Skrattar
Är glad att jag tog hand om henne. Även om hon är nästan två år nu så är hon full av energi och hon kan nog leva ett bra tag till. Det hade varit synd om hon fått spendera resten av den tiden ensam. 

----------------------------------------------------------------------------------------------------

Annons:
Skogshumblan
4/29/15, 4:33 PM
#1

Vilka finisar du har. Jag tycker det är hemskt att rösta nästan för alla möss är ju så fina och söta men Gudrun var ju för näpen och snodde min röst.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Grodan
1/18/16, 5:56 PM
#2

Här behöver vi en vinnare!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Grodan
1/18/16, 6:04 PM
#3

Två röster på gudrun. Och därmed är hon vinnaren!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

KickiG
1/18/16, 9:35 PM
#4

Gudrun tackar å det ödmjukaste! Hon är idag dryga 2 år gammal. Lite si och så med hälsan, men humöret är det inget fel på. Av de fyra ungdomar som kom samtidigt som tant Gudrun finns bara en kvar i livet.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ajanki
1/19/16, 6:57 AM
#5

Va???? Har jag glömt och missat denna månad helt…??😞nu skäms jag!

ska snart iväg, men gör en artikel så fort jag hinner!

Grodan
1/19/16, 11:16 PM
#6

Nej, det var oavgjort, så du lät den vara kvar tills det skulle vara avgjort. men när jag fann den så var det fortfarande oavgjort så jag puttade upp den


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Upp till toppen
Annons: