Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 741 ggr
moonsterzx
5/6/15, 9:33 PM

snälla hjälp mig! hanmus till hona? snälla hjälp

min ena mus lucifer har blivit ganska tjock och väldigt seg, pratade med hon som jag köpte dom av ( har två hanar ) och hon sa att båda var hanar osv, sedan sa hon att Lucifer var en tjej, och antagligen var gravid. Åkte till djursjukhuset och skötaren sa att hen såg frisk ut, och verkade vara tvåkönad. 

Nu har det gått ungefär en månad sedan vi var där. Sköterskan sa bla att det kändes som ben i Lucifers mage och att hon tror att hen var gravid. 

Lucifer är relativt pigg osv, båda mössen är väldigt tama.

Lucifer har nu blivit tjockare och har hittat blod på toapappret i buren. 

Snälla skulle någon här kunna hjälpa mig? Båda mössen är ungefär 9 månader gamla , och dom är verkligen mitt allt. 

snälla hjälp.

Annons:
BlackandBlue
5/6/15, 9:37 PM
#1

hur länge har de bott tsm?

''ben'' kan tyda på trasiga revben ?
om den blir tjockare kan det tyda på tumörer?

// Claudia Bertheau

BlackandBlue's Guldhamsteruppfödning
www.Blackandblues.weebly.com

ariama
5/7/15, 7:03 AM
#2

Hej  moonsterzx, och välkommen hit! 

Det är inte mycket någon här kan göra för att hjälpa dig. Det är mycket svårt att säga något utifrån det du beskriver.

Jag kan i alla fall säga att han  INTE ska ha ungar.  

Om han varit en hon, och bor ihop med en hane, skulle hon fått ungar för länge sedan, många gånger.

Möss är också dräktiga 19 dagar, och dräktigheten syns bara den sista veckan, det är först mot slutet av dräktigheten som magen växer sig stor. Och det var ca en månad sedan djursjukhuset trodde hen var dräktig - det finns inga ungar där, det kan jag garantera.

Du har hittat blod, är de två hanarna verkligen sams? Du vet väl att hanar helt plötsligt kan börja bråka allvarligt, även om de "dagen före" varit bästa vänner?

Lucifer kanske är mobbad, och du kanske behöver sära på dem i två olika burar? Han kanske är "seg" för att han mår dåligt på grund av den andra hanen? Han kanske är biten så det har blödit, fast såren inte syns under pälsen?

Om de har börjat bråka, måste du sära på dem omedelbart, annars kan Lucifer dö.

Vad är det för färg på Lucifer?

Velinga1984
5/7/15, 8:48 AM
#3

Kollade dom något ultraljud? Min ena hona blev supertjock trots en flock med bara honor, magen kändes också dräktig. Något hon fick frågetecken om på en utställning. Men väl hos veterinären gjordes snabbt ultraljud som visade cysta eller tumör. Hon fick somna in, och veterinären återkom när hon gjort obduktion. Det var en tumör i hela buken. 9 månader gammal var hon. 

Håller för övrigt med Ariama Har dom bott ihop hela tiden så är hon/han inte dräktig, möss blir dräktiga tidigt så du skulle haft flera ungar vid det här laget.

Grodan
5/8/15, 5:17 PM
#4

#2 ❤️

#3 Intressant med ultraljud


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
5/8/15, 6:03 PM
#5

#4 Ja, det var riktigt intressant då flera trodde att hon bara var förstoppad :)

Niji
5/13/15, 6:42 PM
#6

Hur är det med musen?

Mind of a queen, heart of a warrior

Annons:
moonsterzx
5/14/15, 11:23 AM
#7

nu är han jätte tjock och kan knappt gå. Han är en albino och världens vackraste. Särade på dom idag igen.

tror inte han kommer klara sig till kvällen.

Han kan knappt gå och vill knappt äta, riktigt jävla tjock och jätte mjuk på högersidan men har ont på vänster.

Han verkar inte ha så jätte ont när man inte rör honom på vänster sida av magen, men jag vet inte.

Hatar detta så jävla mycket dom betyder så himla mycket för mig .

moonsterzx
5/14/15, 11:24 AM
#8

Dom bråkar aldrig, har gjort det någon enstaka gång men inget så seriöst, jag har dom alltid inne på rummet och har dom uppe flera gånger per dag.

Dom älskar varandra och är alltid tillsammans .

Minoth
5/14/15, 11:53 AM
#9

#7 om det är så illa, varför har du inte avlivat honom?

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

ariama
5/14/15, 12:38 PM
#10

En jätte-tröste-kram till dig! 😕

moonsterzx
5/14/15, 2:58 PM
#11

veterinären har inga tider idag, har redan varit och kollat, var hos veterinären för ett tag sedan också, dom sa att det inte var någon fara med honom. 

Har gett honom lite vatten, han har inget svårt med att dricka om man lägger det på fingret eller en sked, sen har han fått lite flytande mat då han inte orkar tugga. förhoppningsvis får vi tid hos veterinären imorgon, och då får vi se hur det blir.

Minoth
5/14/15, 4:17 PM
#12

#11 vart bor du någonstans? Om du vill ha hjälp med avlivning bor jag i Göteborg.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

moonsterzx
5/15/15, 2:54 PM
#13

jag bor i växjö, så det är nog lite svårt. 

han kan knappt gå nu, matat honom varje timme och försökt få i honom vatten. ringde veterinären igen, men dom har ingen tid förens måndag. ringde uppfödaren och hon ska hit idag.

han darrar när han går och bakbenen funkar knappt längre

Annons:
Tsunamis
5/15/15, 3:51 PM
#14

Låter som förstoppning spontant. Ser du om han kan bajsa när du håller i honom?

Det är nog tyvärr avlivning som gäller 😕

MvH  Tsunamis

moonsterzx
5/16/15, 5:26 PM
#15

han avlivades igår. längesen jag grät så mycket. 

det fanns inte så mycket som man kunde göra åt saken tyvärr, han var jätte dålig. 

Nu saknar lilla Lukkas honom också, springer omkring och letar efter honom

Niji
5/16/15, 7:01 PM
#16

<3

Mind of a queen, heart of a warrior

Zamwyn
5/16/15, 7:07 PM
#17

Vad tråkigt att höra. Beklagar verkligen att det gick som det gick!

Grodan
5/21/15, 7:28 PM
#18

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: