Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 651 ggr
Zamwyn
2015-05-13 16:09

Tjocka släkten

Är i en nostalgisk fas nu, och tänkte höra om ni har lust att berätta lite om era möss som har samma ursprung som mina två favvo-flickor VD Chiabatta (Chibbis) och VD Nougatkaka (Cookie)? Om än aldrig så avlägset släkt, vore det roligt ändå. Både bilder och/eller berättelser/anekdoter, vad ni vill egentligen. Allt av intresse! 😃

Chibbis var e. VD Perseus och u. VD Tellus. Cookie var e. MK Satinmus och u. Curacao (finsk import). Gamla bilder på dem finns här på iFokus om man söker.

Annons:
Grodan
2015-05-16 12:21
#1

Hm… vilket år pratar vi om?

Morakullan´s Satinmus… hm… jag får ev plocka fram gamla papper… PAPPER!!! Idag har jag alla stamtavlor i datorn…

(Dumt nog verkar de också som att alla mina foton i extra hårddisken har försvunnit… från år 2005 till 2010 typ…- den tiden jag älskade att fotta möss - kanske även äldre)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Vattnadal
2015-05-16 12:35
#2

Chiabatta och Citronpaj var syskon. Vattnadals Citronpaj är en av de tveklöst bästa möss jag haft. Han finns bakom så gott som alla mina långhår, och ib de flesta texlarna med, i argente creme då.
Han var så underbar, väldigt trevlig, tålde vilken hantering som helst från syskonbarnen, gick bra med bröder, sen söner. Fantastisk färg och pälslängd. Gillade typen oxå, fast det är ju jag det. 😉

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Zamwyn
2015-05-16 16:38
#3

#1 Sent -07 var båda tjejorna födda, tror jag. Eller möjligtvis tidigt 08, den yngsta som är flickan efter Satinmus. Stamtavlorna finns nånstans i en pärm i en låda nere i källaren, längst in, under en massa bråte. Och de är i papper, minsann! 😃

Vad synd med hårddisken! Råkat ut för sådant många ggr, det är ju faran med att allt är digitalt numer. Så trist när det händer.

#2 Ja, jag anade att det kunde finnas en del spår av dem kvar i dina linjer. 😉Minns hur nöjd du var med den kullen, och även deras mammas kull tror jag väl var såna underbaringar nästan allihop? Och jag tycker ju inte de är fula, bara för att jag älskar svensktypat mest. Till och med jag kunde minsann se att de inte bara var attans trevliga utan snyggingar oxå. 😛

Grodan
2015-05-16 18:10
#4

ooooooooj… länge sedan… men foto fanns i a f på bröderna här på mus-ifokus

Morakullan´s Satinmus och Safirimus, Blue Agouti SLH


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
2015-05-16 18:33
#5

Sötisar! Behöll du Safirimus själv eller såldes han till ngn?

Grodan
2015-05-16 18:51
#6

Hehe, de var Satin. De kanske inte levde så länge… (apropå en annan tråd…)

Jag behöll nog honom, men kan inte påminna mig att han gick i avel… som sagt pärmar… i ett hörn… eller i en flyttlåda (som jag inte packat upp)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Zamwyn
2015-05-16 18:58
#7

Haha, nä kanske inte det… Fast Satinmus har jag för mig blev ganska gammal, men jag kanske minns fel. Elin får väl rätta mig i så fall. 😛

Zamwyn
2015-05-16 22:54
#8

Apropå tjocka släkten, så har jag precis loggat in i registreringssystemet för första gången. Och vad hittar jag där när jag klickar runt, om inte en Vattnadals Zamwyn, med Vattnadals Amaira som mormor! 😂

Nu måste jag göra en sökning och se om underverket kanske t.o.m. finns på bild här!

Grodan
2015-05-21 19:12
#9

#8 haha, vad kul 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skogshumblan
2015-05-22 21:11
#10

Grodan. Vad kallas den sorts päls mössen i #4 har?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

KickiG
2015-05-23 21:02
#11

#10 SLH = satin långhår, eller satin long hair på engelska. Om det var det du undrade.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Skogshumblan
2015-05-23 21:20
#12

Jajamen Kicki. Tack! En av mina stora möss är en sådan då. Jag lär mig massor av er här inne!

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

KickiG
2015-05-23 22:04
#13

Kan ju också vara en långhår, om den inte har satingenen som ger extra glans åt pälsen.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Annons:
Skogshumblan
2015-05-23 22:12
#14

Nja. Glans Är det inte på henne. Mer långt lite rufsigt. Ska se om jag kan ta bild en bild i morgon.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: