Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 316 ggr
agnesvolsson
2015-05-15 17:37

Lite fakta tack?

Hur stor ska buren vara? Vad ska mössen ha och leka med? Funderar på att köpa möss! Isf två honor. Så om de är något viktigt man bör veta får ni gärna skriva de!

Annons:
Zamwyn
2015-05-15 17:49
#1

Det finns mängder med fakta under Artiklar värda att läsa, så jag skulle rekommendera att börja där.

KickiG
2015-05-15 18:43
#2

Det finns en mängd olika buralternativ att välja bland. Jag skulle föreslå att du först bestämmer var buren ska stå, och därefter vilken modell du vill ha och kan ha på det stället. Det finns en fin burräknare HÄR där du kan mata in måtten och se hur det verkar. 

Jag själv har gärna burar som är lite högre, så kan man också inreda på höjden och ge mössen mera klättermöjligheter.

Övrig inredning som jag har är matskål och vattenflaska, bottenströ, strimlat tidningspapper och toa-/hushållspapper de kan boa med och tomma toapappersrullar, äggkartonger och andra pappersförpackningar som blir över i köket.

Springhjul är något som diskuteras ganska mycket, jag själv har alltid ett inne i buren eftersom ett par av mössen är superaktiva och även om de är ofta utanför buren och motionerar, så kräver de här individena en massa motion för att vara nöjda. Men jag har koll på att de inte blir "springhjulsberoende". Det är inte bra att springa där för mycket heller. Om man väljer att ha springhjul är det bäst att ha ett större. Den storlek som kommer med burar, eller som kallas mus-storlek i djuraffärerna är för liten.

I övrigt håller jag med #1 Här finns många bra Artiklar att läsa där de vanligaste frågorna blir besvarade.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

komigentamlina
2015-05-16 02:00
#3

Jag hade kollat upp ev. burar jag är intresserad av med burraknaren.se

Sen hade jag läst på massa här  - vilket är ganska självklart när man är intresserad av djur & såklart även L80 för att ha koll på lagen.

Kärlek, ärlighet & respekt. Hjärta
/ Tamlina. 

agnesvolsson
2015-05-16 07:22
#4

Tack #2 nu vet jag lite mer, tack även #1 #3

Upp till toppen
Annons: