Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 586 ggr
Emelie-Le
2015-05-26 19:48

Kan möss ha det för stort?

Förlåt för alla dumma frågor, men ja köpte te min mushane ett akvarium som är 1 meter brett, 50c högt mellan 33-40cm djupt.

Och då sa en kille åt mig att mött som har för stort stressas och dör. Det kan väl inte stämma?

Som sagt, ber om ursäkt för dumma frågor men jag fick bara den här lilla grabbben hipp som happ.

Bilder på hur det blir e inredningen får ni om någon timme :-) Då får ni gärna ge mig tips om förbättringar

Annons:
Whippet
2015-05-26 19:54
#1

Varför skulle möss stressas i ett stort och fint akvarium, då skulle vi inte ha några vilda möss kvar på denna jorden heller.

I'm out Vilar huvudet i handen

Emelie-Le
2015-05-26 20:10
#2

nej det va mitt argument oxå, men så började han på att han har minsann fött upp hur mycket möss som själv och att min kommer dö. 😐

Tänkte att ett stort akvarium med berikning högt o lågt, några några hus under mark, några på mrk, en hängmatta, tunnlar, v

äxter, grenar att springa på  osv skulle vara bra

ariama
2015-05-26 20:32
#3

Mina lever än… 😃

Det enda som kan bli problem, är om det är rädda möss, för då får du aldrig se dem. 

En stor och väl inredd bur gillar mössen, men kanske inte du. Om de inte kommer självmant kan du få svårt att ta upp dem.

Å andra sidan kan de leva gott där, utan att du behöver ta upp dem för att de ska få berikning. Buren räcker åt dem. Allt beror på vad du vill göra med dem, och vad du vill ha dem till.

Emelie-Le
2015-05-26 21:30
#4

Nej han och hans bliviande kompis har i princip bara blivit hanterade när någon tog pinkisarna, byta till ny grupp osv.

Så därför vill jag göra buren så jäkla bra, ta upp dem lite då och då för att se att de är ok bara

ariama
2015-05-27 07:18
#5

Dom kommer att få ett bra liv där! ❤️

Emelie-Le
2015-05-27 10:37
#6

Bilder finns i nya tråden

Annons:
Skogshumblan
2015-05-27 18:36
#7

Håller med om att ifall mössen är rädda så kommer de att gömma sig. MEN du kan ju faktiskt vänja dem vid dig så de kommer fram när du kommer till dem.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: