Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 570 ggr
Astridochella
2015-05-26 20:10

Varm under magen. Sjuk?

Hej! Jag har kollat runt lite på sidan men har inte hittat något som liknar problemet min mus har. Min mus är väldigt varm under magen när man håller i henne. Jag vet inte om det beror på att hon är tjock..? Hon är en röd mus, och hennes burkompis känns normal under magen när man håller henne, men burkompisen är ioförsig i normalvikt. (Ni får ursäkta om det här är en dum fråga att ställa, men det här är mina första möss så jag är inte så erfaren) Mycket tacksam för svar!

Annons:
ariama
2015-05-26 20:35
#1

Det var en svår fråga, jag kan inte svara. Tar du en mus inifrån dess bo, så känns de mycket varma, tycker jag.

Hur verkar hon annars? Det är snarare så du kan se om hon är frisk eller sjuk. Är hon som vanligt? Eller sitter hon helst still med uppburrad päls? Eller är det något annat "ovanligt" du ser med henne?

Hur gammal är hon?

Astridochella
2015-05-27 18:55
#2

Jag tycker att hon ser ut som vanligt. Hon äter, kommer fram och hälsar när man kommer fram till buren och är slät och fin i pälsen. Hon har varit lite dålig i magen, men nu är det som vanligt igen. Det enda ovanliga med henne är ju då att hon är tjock, men det blev hon redan någon månad efter att jag köpte henne. Hon är 7 månader gammal.

ariama
2015-05-28 09:42
#3

Som du väl redan vet, så är de röda mössen tyvärr tjocka, det kan du inte göra något åt. Jag gissar på att hon känns varmare om magen, för att det finns "mer mage" att avge värme från.  Dvs normalt för en röd mus.

Det låter som att hon är frisk.

Astridochella
2015-05-30 17:38
#4

Skönt att höra, tack så mycket för hjälpen!

Upp till toppen
Annons: