Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 475 ggr
Nordanälvens
2015-06-10 22:53

"Nygammal" medlem

Tänkte att jag kunde ta att presentera mig nu när jag ändå blivit mer aktiv på iFokus. Har under några år gått in och läst, läst, läst. Sedan blev jag medlem men skrev aldrig något på väldigt länge..

Sam heter jag och bor i Göteborg (drömmen är ju att flytta till Alaska)..
Hos mig bor det många fina, underbara djur som jag är lycklig över att få dela livet med. Katter, marsvin, möss och en hund.

Läste på under en tid om uppfödning av möss, pratade med utländska uppfödare och "råkat" få med mig avlivningshotade möss från sunkiga förhållanden på bla djuraffärer. Fick inte många månader med de djuren, men de fick leva gott en stund hos mig. Så startade jag min resa med mössen! Numera försöker jag hålla mig till att fokusera på mina avelsmål och inte sitta med alldeles för många djur.

Jag är inte medlem i SVEMUS, det har helt enkelt inte blivit av. Mina möss har inga registrerade stamtavlor, men jag och mössen är lika glada ändå. Kanske får för mig att bli medlem någon gång! Stambokför så gott det går i min alldeles för fulla pärm, haha. Det jag siktar på med mina möss är att få fram tama, nyfikna individer som är snälla mot varandra. Än har jag inte hittat någon speciell färg eller teckning som jag verkligen vill avla på. Det jag har just nu är svartögd vit, dove, choklad, agouti och dålig svart tan. Både svensktypade (ej avelsdjur pga okänd stam), engelsktypade och korsade.

Tack för att du orkade läsa min oerhört tråkiga presentation, dags för kaffe! :)

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Annons:
Nordanälvens
2015-06-10 22:56
#1

Såg nu att det fanns en presentationstråd i "aktuellt just nu" 🤫

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2015-06-11 08:06
#2

Hej Sam! Och välkommen in i gänget. Du låter som en sådan där "mus-hållare" som jag önskar det fanns fler av! Och det kanske det finns också, jag vet inte.

Just för att jag inte vet, är det så roligt att du presenterar dig, och att du hittar hit.

När jag skriver att jag hoppas att det finns fler som du, menar jag inte att "vi andra" (haha, vad nu det betyder) ska förändra vår mushållning eller vårt agerande, utan bara att jag rent generellt önskar och hoppas på, att det finns många fler vettiga mus-"hållare" (som äger eller föder upp) än vad som SVEMUS eller Mus.iFokus har fångat upp!

Möss är sådana underbara djur,  att jag tycker de är underrepresenterade som sällskapsdjur.

Än en gång: Väldigt välkommen hit!! ❤️

Grodan
2015-06-11 20:56
#3

Hej och välkommen! Härligt att du äntligen är mer aktiv och vågar skriva

#1 Ja, men vet du, sådana här trådar är nästan bättre. Då kan vi verkligen prata om och med dig och enbart dig här. I pres. tråden är det bara presentationer (och inte så mkt snack), som jag också tycker är superbra. Det är så coolt att kunna läsa lite mer om någon person när man undrar lite och då är det rätt värdefullt att det är samlat i en tråd.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Nordanälvens
2015-06-11 22:57
#4

Tack så mycket, känns som att jag redan känner några av er aktiva haha. Har läst så många trådar och Artiklar! Älskar verkligen mus iFokus, finns så många trevliga människor här som inte hoppar på oss nykomlingar.

Älskar verkligen möss, de är så nyfikna och glada i livet! Vill lära mig så mycket mer om de små liven än jag redan vet.

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

ariama
2015-06-12 06:08
#5

❤️

Möss är det näpnaste djur jag vet. Möss är så fascinerande, stora djur i litet format!

Zamwyn
2015-06-12 17:24
#6

Hej och varmt välkommen! :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: