Annons:
Etikettmöss-med-djur-och-människor
Läst 524 ggr
Kizuna
2015-06-14 20:19

Övertala förälder

Hejsan, såg en mus som behöver omplaceras, och vill jätte gärna ge den ett bra hem.

Saken är den jag har redan en guldhamster och pappa tycker det räcker, har dock inte frågat om jag kan få köpa musen…då jag är rädd att han ska bli arg. Vad borde jag säga för att kunna få köpa denna mus?

Just ja det är en hanne på 1 år ungefär, alltid bott ensam, borde han förbli ensam mus då också? hört att hannar kan bråka med andra hannar ._.

Annons:
dejtbar
2015-06-14 20:31
#1

Tyvärr är det väl inte mycket du kan säga mer än att förklara för dina föräldrar varför du så gärna vill ha musen. Det är ju trots allt föräldrarna som bestämmer vilka djur som ska skaffas så länge du inte är myndig.

Själv så fick jag inte ha ett enda djur förrän jag blev vuxen och kunde skaffa vilket djur jag vill utan att någon annan bestämmer över mig

Kizuna
2015-06-14 21:48
#2

Goda Nyheter han sa JA :DDD

ajanki
2015-06-15 08:12
#3

#2 Så roligt! Grattis :)

Ja, det kan vara svårt att få hanar att bo ihop. Så jag tycker att du ska fortsätta att låta han bo ensam. GBerika hans bur med toarullar, kartoger, äggkartonger, grenar m.m och ha han uppe med dig så ofta du har tid så kommer han inte bli uttråkad även om han är ensam :)

Lycka Till med din nya mus❤️

Kizuna
2015-06-15 14:39
#4

#3 När man ska ha grenar i buren, är det några grenar som är farliga eller bättre än andra?

Upp till toppen
Annons: