Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 429 ggr
KMJPAH
6/18/15, 8:30 AM

Veterinärer Borås området

Undrar ifall det är någon som vet ifall det finns en veterinär runt eller i Borås som kan möss?

Annons:
KMJPAH
6/18/15, 5:23 PM
#1

Ingen som vet någon? :)

ajanki
6/18/15, 6:40 PM
#2

Nej tyvärr vet jag ingen i närheten av Borås.

Finns dock en duktig smådjursveterinär i Töreboda, han har bland annat opererat råttor flera gånger med bra resultat, men det är ju en bra bit från Borås…

KMJPAH
6/18/15, 11:40 PM
#3

Ja, Töreboda är alldeles förlångt för oss här hemma :( Vi tror nu att båda våra mushonor är förkylda, vill verkligen att det ska gå över men vet inte vi ska göra åt det och det känns bara onödigt att åka till en veterinär som inte kan någonting om möss… Åhgah vad detta suger. Får försöka i någon/några dagar till att ge dem bra färsk mat.

Grodan
6/21/15, 4:34 PM
#4

#3 Oavsett vart man bor är det relativt svårt att få veterinärer att ta möss på allvar. I Sverige har vi bara en handfull veterinärer som bryr sig om de små liven och som informerar sig om hur de skall behandlas osv. Det är ju upp till varje vanlig veterinär att skaffa sig kunskap och information om smådjur och eftersom möss är kortlivade och inga stora pengar finns att tjäna på dem så lägger inte vanliga veterinärer ner tid och pengar på att lära upp sig om dem.

Däremot kan man hitta kunskap hos veterinärer som jobbar/jobbat på lab eller djurparker/zoo. Kan du hitta någon sådan, t e x en veterinär som jobbar delvis på en djurpark kanske du kan få bra hjälp.

Jag har själv haft turen att hitta en kunnig veterinär i mitt område, som deltid jobbar på Parken Zoo och delvis på distriktveterinärerna Flen. Han gör allt för att hjälpa, för han vet att de djur jag kommer med (mus, råtta, iller) inte finns någon annan vettig veterinär inom 15 mils radie. Det som är ytterst intressant är att han har fantasi att lösa problem på något annorlunda vis än vanliga veterinärer.

Ang dina möss förkylning så ja, matning är det främsta och lättaste sättet att få dem friska eller starka nog att inte insjukna i Rossel.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: