Annons:
Etiketttävlingar
Läst 1201 ggr
ajanki
7/4/15, 8:49 AM

Posta bidrag till månadens mus augusti

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/7

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus ifokusför att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/7

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
ajanki
7/12/15, 10:46 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Den här vackra killen fick jag med mig hem från Degerforsutställningen i går, så jag har inte så mycket att skriva om honom mer än att jag blev störtförälskad i honom! Han är så vacker och gudomligt snäll❤️

Namn kommer sen:)

StillaSinnet
7/13/15, 1:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

SE-TAMs BBQ har den ovanliga färgen silver lilac. Han lever med två bröder och sin pappa men har också en helt obesläktad pojke som en av sina vänner i buren. Aldrig bråk där. inga bitna öron. Lugna och samsade och BBQ är lugnast av dem alla ❤️

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

hejkomochhjälpmig
7/22/15, 5:02 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Den här gamla gubben heter Silas Busmus, en bestämd herre i sina bästa år som har hunnit bli 2 år och 5 månader än så länge. Inte illa pinkat för en mus vars föräldrar var grossistmöss och dessutom syskon!

Silas har en hel del åsikter om hur saker och ting ska vara. Det värsta Silas vet är när matte blåser på honom, han tycker det är ett vidrigt beteende som borde förbjudas omedelbart. Detta resulterar i att matte inte kan låta bli att retas någon gång ibland eftersom han blir så upprörd. Senast fick han nog, och visade vad skåpet skulle stå en gång för alla! Den lilla busmusen pallrade sig rätt fram (i motvind) till matte och gav en henne vad hon förtjänade - en smäll på näsan!  

(Matte har lovat att sluta blåsa på honom för evigt, och fjäskade in sig med falukorv, lax och blåbär som fredsgåva.)

I övrigt är han världens goaste mus och så enkel att ha och göra med (när människor beter sig som sig bör dvs). Han vet när det är tid för bus och när det är tid för att ta det lugnt. Silas var knäpp som barn, heltokig som ungmus och sen blev han tillslut en sansad och lugn kille till mattes förvåning. En sån där mus som man kan ha lös på golvet utan att oroa sig för att han ska försvinna och som kan få följa med lite vart som helst, han hänger gärna med. En gubbe med go i är vad han är! ❤️

Vattnadal
7/30/15, 3:39 PM
#4

Jag hade tänkt lägga upp ett foto på SE Vattnadakls Uris. Fast det är ju försent. Ska jag vänta till nästa månad?

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ajanki
7/30/15, 8:33 PM
#5

#4 Oops, jag har totalt gkömt månadens mus! Ja, lägg upp i nästa månads tråd, den kommer snart upp!

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: