Annons:
Etiketttävlingar
Läst 760 ggr
ajanki
7/30/15, 8:34 PM

Posta bidrag till månadens mus september

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/8

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus ifokusför att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/8

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

http://anettesmousery.weebly.com/

 http://guldhamstrar.weebly.com/

http://kennel-al-shen.weebly.com

Annons:
Vattnadal
7/31/15, 12:23 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Här kommer då en presentation av min gamla gubbe: SE Vattnadals Uris, ag lh, 2 år och 4 mån idag.

Han förlorade ett öga som liten knatte, så fort det öppnats. Han bodde länge med far och bröder, nu finns av förklarliga skäl bara Uris kvar.

Uris har alltid varit väldigt lugn, trygg och stabil. Som 2 mån liten pojke  följde han med och blev dömd i PC för Anja på hennes uppbedömning. Hon blev lite kär i honom, men han diskades pga sin enögdhet.

Han bor sedan några månader tillbaka med 3 söner, agouti texel. Nu när jag städade buren åt dem i onsdags, såg jag att han är helt blind på det kvarvarande ögat pga starr.

Han klättrade fortfarande glatt upp i min hand, myste, gillade att gå ut och sniffa lite i solen för att fotas. 
Han och pojkarna fick byta till en lite större bur. Jag var lite rädd att det skulle bli besvärligt för honom nu, helt utan syn. Men jag oroade mig i onödan.

Oj vad han klättrade runt. Äggkartonger, ett hjul som hände i taket, en trave med kartonger upp till taket. Han hade helskoj!

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

ariama
8/3/15, 2:42 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Vilken fin berättelse om Uris! 😘

Mitt bidrag är också en grabb, men han är exakt 2 år yngre än ovanstående Uris.  Dvs 4 månader ung.

Han är den bästa hane jag haft - det säger inte lite, för jag har och har haft ett och annat guldkorn, som givetvis finns i stamtavlan till denna.

Esmet är som sagt 4 månader, fullständigt trygg, orädd, otroligt snäll i alla lägen, och mycket social. Och jag är fullständigt och djupt förälskad!

Vattnadal
8/10/15, 4:09 PM
#3

Jag hittade Uris död i buren söndag morgon. Han blev således 2 år 4 mån och 9 dagar gammal. ❤️

MVH Elin

Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: