Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 880 ggr
ariama
2015-09-04 12:50

(S) Vem vill ha en rymmarmus?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Nä, jag är inte frustrerad eller nåt, fast rubriken kanske verkar så. 😃

Men faktum är, att jag inte har något "behov" av en rymmarmus, hur gullig hon än är! Hon är för springig för mig. Så, jag kan tänka mig att sälja henne, till någon som är okej med en springmus som inte gillar att vara stilla.

Frågan är bara vem jag kan skicka med henne, och det blir syrran. Hon är helt ok vad gäller beteende, men yttersta svansspetsen är borta, så hon har lite kortare svans.  Bara "defekta" möss här. 😉

Svansspetsen är borta, därför att hon som liten hade en knyck längst ut. Inte så kraftig, men tydligen räckte det för att den skulle gå av, kanske när mamma putsade henne.

Ingen av dem bör alltså avlas på!! Det är inga avelsmöss, bara till sällskap, om någon vill ha dem. Finns i Stockholm, stamtavla medföljer, ångerrätt 4 veckor, pris 100:- styck samt 50:- bensinpengar för transport Bromma med omnejd.

Först ut är systern med korta svansen. Snäll, rar, gullig. Lite försiktig men handtam och kommunikativ.

Annons:
ariama
2015-09-04 12:57
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Och här är rymmarmusen i egen hög person.

De har alla behövt leva i en "bur med lock", för rymmartjejen sticker alltid. Idag provar jag ett nytt koncept. Kanske stannar hon kvar, åtminstone stack hon inte det första hon gjorde. Kanske har hon växt till sig, kanske är avståndet till golvet tillräckligt.

Får se till natten om jag får besök i sängen. 😃

Hon är helt tam, utan större betänkligheter. Men hon har heller inte betänkligheter med att "springa vidare". I bakgrunden syns syrran med korta svansen.

Båda är Recessive Yellow, ena utan satin och andra berkshire satin med pannfläck och vit mage.

De är födda 22 juli och är alltså 6 veckor och 2 dagar idag.

(springhjulet i  buren är fastbundet och fungerar endast som klätterställning, eftersom de annars kan skada sig på det).

ariama
2015-09-05 08:35
#2

Mössen har flyttat och annonsen inte längre aktuell. (11/11-15)

Alwyn
2015-09-05 13:01
#3

Ursäkta off topic men: Gud vad spännande, har du öppna burar jämt? Öppna på vilket sätt? Berätta gärna mer :-)

ariama
2015-09-05 13:53
#4

Ja, jag har öppna burar i stort sett jämt.  Något jag och andra skrivit spaltmeter om under åren.  😃

Kolla gärna här:

https://www.google.se/search?hl=sv&q=%C3%B6ppna%20burar%20site:mus.ifokus.se&gws_rd=ssl

Alwyn
2015-09-05 16:35
#5

Jättespännande, tack! :-)

Upp till toppen
Annons: