Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 677 ggr
Alwyn
2015-09-06 17:20

Hemmabyggd bur med inredning

Ville bara dela med mig om hur hemmabygget blev till slut, och lite tips på inredning. Hoppas länken funkar, bilder och beskrivning finns på bloggen:

https://knivstaetologen.wordpress.com/2015/09/06/diy-bur-med-inredning/

Annons:
Zamwyn
2015-09-07 11:18
#1

Tyckr du är jätteduktig med burfixandet Alwyn, jag är lika imponerad av den här som den förra. Vad lutar det åt att det blir för smått i den här nu då?

Whippet
2015-09-07 15:28
#2

Gud va snyggt! :o😍 Blir definitivt ett projekt om några år möjligen!👍

I'm out Vilar huvudet i handen

Alwyn
2015-09-07 17:56
#3

Tack ska ni ha! Det blir nog Sebramöss här, jag har två som kommer från Österrike till Stockholm i slutet av September :-) Tänkte bygga en till och hoppas få ta emot en annan liten hämlis där…men mer om det kommer ;-)

ariama
2015-09-08 08:25
#4

Verkligen snyggt! Bra gjort!!

Kul, och spännande med ännu en hämmlis. 😃

Har byggt/gjort/konstruerat många burar av skilda slag genom åren, med olika utgångspunkt. Går fortfarande runt och funderar hur jag skulle önska den ultimata muren till (tam-)möss, men jag vet fortfarande inte. (och så fick jag inspiration till en ny egen tråd  😃 )

Alwyn
2015-09-08 09:19
#5

Tack ariama, jag går mycket på loppisar och får inspiration av möblerna där :) Åh vad kul då ska jag läsa den tråden nu.

ariama
2015-09-08 10:39
#6

En liten kommentar bara… Du skriver (i flera inlägg) om plastduk i botten.

Eftersom det handlar om musarter vars beteenden jag inte känner till, har jag inget sagt om det. Det kanske funkar, med dem?

Med tammöss funkar det i alla fall INTE. Jag har provat flera gånger med mössen, förut. På något mysko vis hittar de alltid någon plats där tänderna får fäste och så gnager de sönder.

Eftersom det är (mjuk) plast, vill jag inte att de gnager på det, och kanske sväljer småbitar, som sedan kanske skadar dem/fastnar i mage eller tarmar eller nåt.

Även om (mina) möss inte gnager särskilt mycket på hårdplast-saker jag har i buren (vill säga "inte alls") , så vill de alltid gnaga på mjuka saker, och gärna "gnaga neråt" liksom.

Varför vet jag inte. Samma sak om jag har bon av kartonger, så gnager de hål i botten på bara någon dag. Lyfter jag på boet, så trillar de ut nertill, det känner nog varje musägare igen. (därför har jag en bit hårdplast i botten på mina kartong-bon)

De gnager inte på öppna ytor, men i gömslen ger de sig på botten också, de "liksom möblerar" och "fixar till" på alla sidor, även uppe och nere, med hjälp av tänderna.

Annons:
Alwyn
2015-09-08 11:13
#7

#6 ja jag är medveten om att detta kan hända med vissa möss och då får man så klart ta bort plastmattan på en gång. Exotiska möss gnager inte lika mycket som vanliga möss dock, enligt de jag pratat med som föder upp, så jag hoppas att den ska få vara :-)

Grodan
2015-09-10 23:05
#8

Snyggt. Vilket jobb du lagt ner. Oerhört pysslig du är.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
2015-09-11 07:27
#9

Tack Grodan :)

Upp till toppen
Annons: