Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 1285 ggr
[vronkylou]
2015-09-07 14:59

Natalmöss - Trä?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej, jag har ett tomt trä-terrarium med glasdörrar, fungerar det att skaffa natalmöss i det även fast jag haft en boa tidigare? (Har rengjort det) Kommer mössen gnaga sig igenom träet?

Det är inbyggda lufthål och takspottar. Det är ett högt terrarium med en fastspikad gren (måste den bort?)

Tacksam för svar!

Annons:
Emouse
2015-09-07 20:42
#1

Skulle säga att bitandet är från mus till mus men det skulle antagligen ta ett bra tag innan det är hål om du har annat att bita på. Tänk bara på kisset (hur luktar natal-kiss??) som antagligen kommer sugas upp av trät och lukta apa efter ett tag.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alwyn
2015-09-07 22:25
#2

Jag skulle lägga en plastduk i botten och fästa med dubbelhäftande tejp för att lättare hålla hygienen. Ta inte bort grenen utan lägg in fler istället! Ge mycket att gnaga och klättra på samt bon att mysa i. Hanarnas kiss luktar mer än honornas.

[vronkylou]
2015-09-08 14:32
#3

Okey, tack för svaren! 
Emouse, jag vet faktiskt inte hur natalmus-kiss luktar, men antagligen kommer det börja lukta om jag inte lägger in plast sådär på bottensom Alwyn skrev!

Tack för svaren!

Emouse
2015-09-08 15:20
#4

#3 Tänkte det ja, ett bra tips som bottenskydd är vaxdukar som man brukar komma billigt undan med!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Alwyn
2015-09-08 18:21
#5

Ja det stämmer, jag använder genomskinlig vaxduk men man får hålla koll så de inte gnager på det och får i sig plasten.

Upp till toppen
Annons: