Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 995 ggr
Zamwyn
9/20/15, 9:56 PM

I går morse 0

i dag 5. Vaddå? Jo, möss såklart! Jag ville göra en fototråd men hittar inte USB-kabeln till min kamera så det får bli en liten tråd utan bilder så länge.

3 små flickor och 2 pojkar kom med mig hem från Grodan igår, utan att jag riktigt vet hur. 😇 Det var jättetrevligt och jag som gått alldeles själv hemma ett tag nu fick mig en riktig djur-explosion med hund, illrar, möss och råttor (sååå många finingar!) och så fika och trevliga samtal också. Fast mot slutet var jag så trött så jag bara svamlade, tror jag. Är inte van att vara ute på äventyr numer. 😃

Annons:
Emouse
9/21/15, 9:35 AM
#1

Grattis till nykomlingarna! *längtar efter bilder*

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

ariama
9/21/15, 9:54 AM
#2

Vad roligt! Givetvis kommer bilder så småningom, eller hur … 😃

Zamwyn
9/21/15, 10:36 AM
#3

Ja, visst kommer det bilder! De ligger färdiga i kameran redan, jag får bara inte över dem till datorn. 🤔Hittar jag inte på sladden i dag så tänkte jag be att få åka och låna föräldrarnas kamera istället och så får jag helt enkelt ta nya bilder.

Zamwyn
9/21/15, 4:36 PM
#4

Nu är sladden åtefunnen, men bilderna var katastrofala! Tyckte det såg ut som om flera var riktigt bra när jag förhandstittade i kameran, men icke. Så försökte ta lite nya. Det gick… …inte så bra. Jag är utan tvekan Sveriges sämsta musfotograf. Om jag säger att den här var den bästa så förstår ni kanske hur illa det var. 😃

Nytt försök imorgon, så ska jag trixa lite mer med inställningarna på kameran också, för jag kan den dåligt. 

Så länge blir det lite info om godingarna istället.

Flickorna är kullsystrar och de liksom svarta hanen är födda i juli. Gusten är född i april.

Zamwyn
9/21/15, 6:05 PM
#5

#4 Siamese fox ska det ju vara på lille Gustenmus! Och jag tror det ska vara Morakullan's också. Rätt ska va rätt. 😃 Dessutom är alla de andra morakullor också, men det förstod ni kanske. Namn på dem kommer sen. Just nu blir de mest kallade vitis, sotis, brunis och krämis osså allehanda fåniga små smeknamn. ❤️

Grodan
9/21/15, 9:17 PM
#6

#0 ❤️

#4 haha, det är inte för lätt att fotografera möss… du får leta fram Artiklar o trådar med tips… finns ett par rätt bra knep att använda… flaska, vinglas, liten låda t ex

¤

¤

Någon borde reagera på Pinkeyed Burmese och Argente Burmese… Bara kände att det lixom var lättaste beskrivningen på dem… men det går inte att regga dem som det tyvärr… de blir nog bara PE Cream i stamtavlan…

PE Bu = aac(ch)c(h)pp

ArBu = A-c(ch)c(h)pp


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
ariama
9/22/15, 8:05 AM
#7

#4 Hihi 😃. Nå, det var ett försök i alla fall.

Pinkeyed burmese och argente burmese tycker jag är alldeles utmärkt. Det talar ju om vad det är.

KickiG
9/22/15, 8:57 AM
#8

Grattis till mössen! Och bilden i #4 är ju helt underbar. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Lamina
9/22/15, 9:14 AM
#9

Åh, härligt med nya små vänner. Lycka till med dom. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zamwyn
9/22/15, 5:53 PM
#10

Tack alla! Det är så mysigt att ha möss igen, och en av anledningarna till att jag inte lägger alla klutar just på fotandet är för att jag egentligen helst bara sitter och tittar på dem eller myser med dem och bara ÄR.

#6 Det är mest själva kameran jag inte får till det med nu, riktigt. Tog en hel del där musarna satt så fint som aldrig den, men det blev för suddigt/mörkt/ljust på ett sätt som inte gick att fixa i Photoshop.

#7 Ja, visst vore det bra om alla möss fick reggas som vad de är genetiskt (så gott man kan avgöra). Det är ju mycket det stamtavlor är till för, kan man tycka. Grodan uppmärksammade mig på att man till och med kan se tickningen på argente burmesen om man tittar noga, helfränt!

Grodan
9/22/15, 9:03 PM
#11

#10 Bra tänk. Att bara vara. Men ibland kan det bli bra foton då också.

Jag har inte någon modern mobiltelefon, men den har i a f kamera. Och när jag bara är så kan jag ibland ta upp den och ta ett foto. Är det dagsljus brukar det bli helt ok. Inga superbilder, men ett minne, ett förevigande av en situation med en känsla…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
9/23/15, 8:24 AM
#12

#10. Nu reggar inte jag mina möss, men har förstått att systemet brister lite här och var, och att det inte går att få med vissa uppgifter och kombinationer. Om uppfödare förlitar sig på enbart regsystemet, försvinner ju en massa information. Är inte det trist?

Även om jag skulle regga mössen, skulle jag fortsätta att ha mitt eget system kvar vid sidan om, där ALL info finns. För mig känns det viktigt.

Grodan
9/26/15, 10:36 PM
#13

#12 haha, joo, jag hade det så i 2 år… två system… mitt o sen svemus… dubbeljobb… nu kör jag på svemus o så har jag vissa saker i huvudet bara… eller på dokument/filer/bilder

gillar ju att göra fina stamträd där jag lägger in lite mer info osv…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Zamwyn
9/28/15, 1:39 PM
#14

Med mycket möda och stort besvär, kommer här iaf en bild på lilla burmese-tösen. Komplett med färska bajspluttar och allt. 😇

Grodan
9/29/15, 10:29 PM
#15

❤️


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: