Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 1282 ggr
Emy_J
9/24/15, 12:55 PM

Färg?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej! Detta är en utav de jätte söta små mössen vi har på vår skola (naturbruksgymnasium). Jag är bara lite nyfiken på vad det är för färg/teckning? Den är lite chokladbrun i färgen! Tacksam för svar :)

Annons:
Lamina
9/24/15, 1:33 PM
#1

Skulle säga Chocolate Belted, men är inte helt hundra…

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
9/24/15, 1:55 PM
#2

Chokolate banded och ??? (bläsningen)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Zamwyn
9/24/15, 2:17 PM
#3

"Vanliga" ss-möss kan fenotypiskt vara bandade också.

Minoth
9/24/15, 2:39 PM
#4

Tycker mig se en tan linje också? Men osäker.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Emouse
9/24/15, 5:16 PM
#5

#4 Antingen det eller så luras bilden.

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Emy_J
9/24/15, 6:48 PM
#6

Den är mer ljusbrun eller hur man ska förklara det som sitter ihop med det mörka så det är nog så att det är en tanlinje då. Är inte något jätte proffs på möss men sedan vi fick in dem  så har jag börjat kolla runt på just denna iFokus mer och mer och försökt lista ut färgen. Tack så mycket! :)

Annons:
m0chicakez
9/25/15, 10:28 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#7

hej! Jag och Emy har "våra" möss i samma bur och är också nyfiken på om min har samma teckning eller inte? Hon är svart med sandfärgade partier på undersidan, kände att jag lika gärna kunde skriva här istället för att göra en egen tråd :3

Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis

Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger

ariama
9/26/15, 8:00 AM
#8

En sån sötnos! Ja, tan är hon defintivt.

Själva teckningen har inget eget namn. Inte på någon av mössen här. Tecknad, eller tecknad joker kan man säga.

Tecknade möss som inte envist renavlas mot en speciell teckning, får alla möjliga (och omöjliga) mönster. Det är så det är, och dessa "möjliga och omöjliga mönster" saknar namn, eftersom de är random och ser ut lite hur som helst.

Namngivna teckningar är t.ex. Even, Broken, Variegated, Dutch, Banded (kanske belted, vet ej), Berkshire (i olika varianter beroende på huvudteckning), Rumpwhite, och så finns det visst någon variant med enbart färgad rumpa som jag inte vet vad den heter. Finns säkert nåt mer.

För att få någon sådan tecknad variant som är någorlunda korrekt, krävs som sagt envis avel på just den varianten, i många generationer och med väldigt många möss. Annars får man dessa allmänt tecknade, vilket är HELT okej!!!

😘

Upp till toppen
Annons: