Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 886 ggr
MarajLowajz
10/14/15, 4:07 PM

Öppen bur - inredning - tips

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Såhär ser det ut för tillfället. Tips på vad man kan slänga in mer? Jag vet att det inte finns matskål eller vattenflaska men mössen har inte flyttat in än :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

Annons:
ariama
10/14/15, 5:16 PM
#1

Tomma äggkartonger älskar dom! Riv ett hål i vardera änden så kryper de in - och påbörjar pulveriseringen av den. 😃 De älskar att både sova och gnaga i äggkartonger, och ibland även använda som toa.

Involvera familj, släkt, vänner, grannar, bekanta, ja alla du kan komma på, och be dem inte kasta äggkartongerna utan ge till dig. Det är åtgång på sådana.

Emouse
10/14/15, 6:25 PM
#2

Äggkartonger, kartonger (t.e.x små flingpaket m.m), massa toapapper/strimlat tidningspapper, toarullar. Och det är i princip gratis om du ber nära att spara åt dig. Jag brukar tillochmed gå till hemkunskapen i skolan och fråga efter äggplattor och tömda paket- och får säckar med allt möjligt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

JennyME
10/14/15, 9:31 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Ett exempel hur det kan se ut här hemma ^^,

MarajLowajz
10/14/15, 9:46 PM
#4

Då skajag ta och spara äggkartonger från kjobbet. Avverkar typ 10st per vecka där:P Fin! Får ta poch fixa lite mer saker! :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

KickiG
10/15/15, 7:50 AM
#5

Jag ger åt mössen alla pappers och pappkartonger det blir över i köket. Telådor, myslipåsar, äggkartonger, mjölkkartonger, hushållspappersrullar osv. Toapappersrullar också fast de inte kommer från köket. Släkt och vänner sparar lite, men jag brukar också hålla ögonen öppna när jag är mataffären. T ex grädde levereras i små papplådor som personalen tömmer när de lägger upp i hyllan. I katt- och hundmatshyllan blir det över de små kartonger påsarna står i. Och personalen brukar lägga alla små kartonger i en kärra medan de fyller på i hyllorna. De har slutat lyfta på ögonbrynen i min näraffär när jag lyckligt frågar om jag får ta några "Ja just det, åt dina djur" säger de bara. 😃

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
10/15/15, 8:07 AM
#6

Det är faktiskt en av de riktigt roliga sakerna med möss när man har dem som sällskapsdjur: allt man kan göra åt dem, bygga och tejpa olika kreationer i papp, hus och gångar och whatever, pynta och inreda.

De är så lyckliga för allt man gör, älskar att vara med, "kikar över axeln" och springer ivägen, klättrar över händerna och sätter sig under det man just ska lägga in, de undersöker varje rörelse och förändring från alla håll och kanter. Man får bara vara noga med att det blir hållbart och att inget rasar eller går sönder när de springer i det.

En sådan där full bur som i #3 älskar dom! Men då behöver man ha tama möss om det ska vara kul för människan också. De tama mössen kommer när man ropar, och de springer runt och leker medan man tittar på. De är en sådan glädje!

De rädda mössen försvinner forever "under bråten", och blir bara mer rädda ju mer de lyckas gömma sig…

Annons:
Emouse
10/15/15, 8:44 AM
#7

Bra exempel på burarna i affären KickiG! Jobbar på Ica maxi just nu och plockar upp i hyllorna. Det nästan skär i bröstet bär jag är tvungen att plocka isär alla fina lådor vi använt. Haha. Men kan inte ta med på bussen och tåget när det är så fullt!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

MarajLowajz
10/15/15, 9:00 AM
#8

#6 - okej, ska få hem 2 hanar och 8 honor så får se till att de blir handtama först innan jag slänger in jättemycket. Vill ju att dom ska vara handtama och inte rädda :)

I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.
-Albert Einstein

JennyME
10/15/15, 3:45 PM
#9

Tack #6 :) mina är tama & sitter jag brevid på en pall tex så springer de över på mina ben & upp på armarna osv :) möblerar om lite då & då, nya kartonger, tunnlar, leksaker, mycket uppskattat :)

Upp till toppen
Annons: