Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 471 ggr
Johaannaa
2015-10-24 16:29

För stressade av att ha för mycket att göra?

Gav mina möss remsor av tidningspapper nyss. Som dom sprang in med i sina hus. Skuttade runt och sprang fram och tillbaka. Gick så fort alltihop. La in kanske lite för mycket tidningspapper. Kan dom bli för stressade av att ha för mycket att göra på en och samma gång? Kanske dum fråga. Men har aldrig haft möss förut. Såg ut som dom hade väldigt kul. Ska jag lägga in mindre mängd tidningspapper nästa gång? Blir det för mycket för dom eller behöver jag inte oroa mig för det?

Annons:
Zepp
2015-10-24 16:34
#1

Möss och människor!

Om det var för mycket tidningspapper och inget annat som gav upphov till stress så lär de sansa sig och sova gott senare!

Litta som barn som får för mycket roliga saker att göra?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Lojs
2015-10-24 21:10
#2

Jag tror inte mängden påverkar. Inget jag har märkt i alla fall. Det brukar ju bli en del aktivitet när de får nya grejer, men jag har inte märkt att de skulle bli så väldigt stressade av det.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ajanki
2015-10-25 07:33
#3

Nej, det är nog ingen fara! Det är bara kul för dom att ha mycket att pyssla med :)

KickiG
2015-10-25 07:44
#4

Det brukar vara en himla fart på mina möss efter att jag städat, lagt in nya grejer eller möblerat om hos dem. De måste undersöka allting, och fixa till det så som de vill ha det. Ibland bygger de bo genast av tidinignspapret, ibland gör dom det lite senare under natten. Ibland flyttar de allt bo material från en plats till en annan. Möss är pyssliga djur som gillar att greja med olika saker.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2015-10-25 09:03
#5

Nej, möss blir inte stressade av en bur med mycket saker. De blir stressade av en bur som är tom på saker…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: