Annons:
Etikettergenetikfärgerhårlagteckningar
Läst 604 ggr
ClaraDuVet
2015-10-27 14:14

Hjälp med teckning/färg tack=)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Skulle vilja ha lite hjälp med färgerna och teckningarna på dom här tjejerna tack=)

Och jag läste någon gång att den ovanligaste färgen/teckningen är när dom har tre olika färger, stämmer det och i så fall räknas dom här som "trefärgade"?

Annons:
ClaraDuVet
2015-10-27 14:16
#1

Den svart/vita heter Pixel och den vit/bruna heter Svea<3

ariama
2015-10-27 14:24
#2

Tacknad svart och tecknad dove/tan kanske? Om Pixel också är tan, dvs har brun mage, kan jag inte se.

Dove är en svart mus vars färg är nedblekt till grå med rödögon-genen pp och alltså rödögd.

Lojs
2015-10-27 14:28
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Det som menas med trefärgade antar jag är tricolor, det är inte samma sak, men det är inte jätteovanligt numera det heller. =) Tri har färgerna utspridda över kroppen, inte bara en färg på ryggen och en på magen. =)

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

ClaraDuVet
2015-10-27 14:33
#4

Ok tack för svaren =)

ariama
2015-10-27 14:51
#5

Missaade att svara på trefärgsfrågan, men du fick ju svar ändå. Med en fin bild på en tricolor-mus. Möss med röd/beige mage kallas tan. I praktiken har de ju tre färger om de också är tecknade, men det är ändå inte det som menas med trefärgade, eller tricolor.

Teckningen dina möss har, är … bara tecknade. Det finns vissa teckningar som har namn, t.ex. broken, even, dutch,  banded, m,fl, men då ska teckningarna ha ett väldigt speciellt utseende, som  renavlats fram under många många generationer. Tecknade möss är oftast "bara tecknade" i allsköns olika mönster.

Upp till toppen
Annons: