Annons:
Etikettfotografier
Läst 646 ggr
Zamwyn
11/1/15, 3:21 PM

Morakullan's Ikabell

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tänker vara så fräck att jag gör enskilda fototrådar för alla mina "startmöss", bara för att jag känner för det. 😛Fast det kommer bli en här och en där lite då och då och inte alla på en gång, eftersom jag ju inte är så mkt för att fota och jag gärna vill att bilderna ska göra dem iaf någorlunda rättvisa.

Först ut är Morakullan's Ikabell. Hon är född i juli 2015 och registrerad som lh rö creme fast genetiskt är hon närmare bestämt pe burmese - aappc(h)c(ch). Hon ser dock ut som en pew, för finns där fenotypiskt färgskiftningar eller pointer i pälsen så kan då inte jag med min dåliga syn se dem. 

Bebisbild på henne som Grodan tagit finns i #63 i denna tråden:

http://mus.ifokus.se/discussions/558adeddce12c459310003f9-hall-en-tumme

Jag fick med mig en hel trio systrar från samma kull, och Ikabell är en största av dem. Hon är också modigast, och inte så mycket för att sitta still i handen. Men springig är hon inte heller, bara full med upptäckarlust. Hon är alltid den som kommer först upp i handen i buren, och även när hon är ute och leker kommer hon ibland och hälsar lite på mig också så jag tycker hon är en social och trevlig musa.

På Minnesutställningen fick hon A-A-A av Elin i PC med bl.a. kommentaren att hon var lugn och trygg, och till och med ett HP. Fast jag får erkänna att jag glömt vad det var för, prisutdelningen gick nämligen i expressfart och jag blev så överraskad att det blev några priser alls för min del bland så många möss. 😛

Annons:
ajanki
11/1/15, 5:46 PM
#1

Grattis till en så fin musa! Har själv haft många Morakullor och de har alla vart underbara❤️

ariama
11/1/15, 7:34 PM
#2

Jag följer gärna dina trådar över enskilda möss, tycker det är jättekul! 😘 Fin Ikabell!! (törs jag ttala om att jag i hastigheten och första anblicken läste fel, och läste liktabell … ☺️)

Zamwyn
11/2/15, 7:28 AM
#3

#1 Jag hade en liten Arinella-rådis från Grodan på 90-talet, men det har tagit mig ända till nu innan det blivit av att bli med Morakullor, av ren slump faktiskt. För ja, de är verkligen underbara! ❤️

#2 Vad roligt att du tycker det! 😃 Haha,  ja, nog för att det är bra att föra anteckningar över mössen men börjar man göra liktabeller har det nog gått lite för långt!

Upp till toppen
Annons: