Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 1032 ggr
Alwyn
2015-11-04 11:58

Hel-knasiga Sebramöss :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Idag lärde de mig något nytt!

Vanligtvis brukar jag sitta helt stilla långa stunder med handen i buren och något gott, för att locka på Sebrisarna…de är väldigt tveksamma men ibland kommer de fram. Eftersom de är så oroliga har jag inte storstädat till dem sedan de kom för en månad sedan utan bara punkt-städat de smutsiga hörnen och bytt ut lite material då och då, de är ju trots allt bara två möss på väldigt mycket yta och väldigt renliga.

Idag körde jag storstädning i halva burskåpet och VIPS så kommer de båda springandes och ska va med 😮 🤔 ☝️ Ahaaa de vill att man krafsar. Jag antar att man upplevs mer som ett rovdjur på lur om man sitter still haha!

Bilden visar den nystädade vänstra halvan och boet med bebisar finns i högra bur-halvan.

Annons:
Alwyn
2015-11-04 12:03
#1

Så fort jag va klar började Brillan möblera om, tydligen gjorde jag ett dåligt jobb och allt låg fel haha 😃

Alwyn
2015-11-04 12:04
#2

Sen kom en av bebisarna fram på skakiga ben, 12 dagar gamla idag ❤️

ariama
2015-11-04 14:09
#3

Det kan faktiskt vara ett vaktbeteende, är min första tanke. De har ju bebisar också.  Du är en "obehörig" som rör runt i deras bur. Måste has koll på, kanske t.o.m. mer än de "vågar" för de har som sagt ungar och djur kan göra mycket för sina ungar även fast de egentligen inte "törs".  🙂

Alwyn
2015-11-04 14:26
#4

Ariama så kan det också vara, men i så fall tror jag att det är bra att de kommer fram för att vakta och ser att jag va helt ofarlig. När jag grejar i buren lämnar jag god mat. Ju fler gånger jag pillar i buren och de får belöning utan att jag petar på dem så lär de sig förhoppningsvis att det är ok att komma fram.

KickiG
2015-11-06 08:41
#5

Möblera om gör mina tammöss alltid också. Det blir aldrig bra,hur jag än försöker fixa det fint.

Sicken söt liten bebis!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alwyn
2015-11-06 09:06
#6

Tack Kicki, fler bilder och videoklipp kommer på dem idag :)

Annons:
Upp till toppen
Annons: