Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 694 ggr
Skogshumblan
2015-11-08 17:00

Möss gå fritt utomhus.

Har sett att endel av er låter era möss gå utomhus på gräsmatta eller klättra i träd. Hur gör ni för att de inte ska rymma? Kan man vänja lite äldre möss vid detta? Mina möss är vara vid att få härja fritt på bord och i väl avgränsade rum inne.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Zagesse
2015-11-08 17:12
#1

Så vitt jag vet kan man nog inte territorieträna sina möss när det gäller så stora ytor som en gräsmatta eller ett träd, eftersom det inte finns någon tydlig gräns mellan var de får gå och var de inte får gå som mössen uppfattar. Det går liksom inte att säga till dem att "detta träd får du gärna klättra in, men inte detta". Samt att det är så otroligt lätt att tappa bort dem, även om det bara gäller ett enda träd. 

Hemma har jag ett litet, knotigt träd som knappt är längre än jag och som är i princip ensamt utan närliggande träd, och där får mössen klättra, men enbart under min uppsikt. Skulle nog inte kunna släppa dem ur blicken, eftersom det är så lätt att de kommer bort. Naturligtvis måste musen veta att hoppa upp i handen och inte springa längre bort när man närmar sig.
Bara mina tankar, det kanske är någon här som kan ha mössen helt lösa? 🙂

Skogshumblan
2015-11-08 18:18
#2

Jag tänker ju som du men blir så sugen att prova när man ser bilder på möss som kan gå lite lösa ute. Mina stora möss hade nog degat ut. De vågar ju inte ens gå ner från sina invanda buratiraljer. Småmössen däremot går gärna och upptäcker var de är men helst ska matte eller något innan finnas att retirera till.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Zamwyn
2015-11-08 19:16
#3

Jag kan ha fel men jag tror inte folk har mössen släppta ute. Snarare är det nog så att det bara handlar om fina fotomiljöer och inget annat. Dvs man har mössen inom räckhåll hela tiden och det rör sig om max några minuter i tid de sitter på ngn gren eller vad det nu är, inte mer.

Skogshumblan
2015-11-08 19:41
#4

Ah.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Grodan
2015-11-08 21:31
#5

Precis #3

Eller jag kan ju inte tala för alla, men vi har pratat om detta med att fotografera möss ute i andra trådar, att man ska ha liten Transportbur med sig eller en stor ficka samt övervaka musen noga. Många av oss släpper sällan ner musen på marken utan på någon liten höjd. Eller så tar vi in naturen - jag gör oftast det, då jag har en faslig ovana att vilja fotografera när det är mörkt ute…

fotografera-moss-utomhus

mossen-utomhus-hur-vagar-ni-p


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Skogshumblan
2015-11-08 22:28
#6

Tack för era svar. Det ser ju så fint ut med naturbilder så jag får väl ta in naturen då.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Upp till toppen
Annons: