Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 782 ggr
sparklee
2015-11-20 19:50

Skaffa möss

Hej!

Jag har funderat ett tag på att skaffa möss. Är det någon som har möss till salu. Har tänkt mig 2-4 honor. Transport brukar gå att lösa.

Hur många honor är bra att ha tillsammans? Om jag skaffar tre stycken, blir en utfrusen då?

Är det bättre att skaffa en hane eller flera honor? berätta gärna om era erfarenheter :)

Hur många möss kan jag ha i ett 190 l akvarium? 

Kan man ha höga hyllor hos möss? Tänkte eftersom de har bra höjdsinne, eller hur man ska säga.

Annons:
Emouse
2015-11-21 09:18
#1

Du kan ha 3 utan att en blir utfryst.

Jag gillar både honor och hanar, honorna är mer försiktiga och upptäcktslystna medan hanar ofta är lite lugnare och mysigare. Vissa uppfödare (ink. jag) avlar på att ha hanar tillsammas, vilket då innebär att hanar kan leva fredligt tillsammans hela deras liv. Jag har hanar tillsammans med hanar från andra kullar, tillochmed. 

Här är en länk där du kan mäta ditt akvarium och se hur många som får plats: http://gerodean.se/burraknare/

Ja, du kan ha höga saker i buren bara de kommer upp och ned på ett säkert sätt, med hjälp av en stege eller gren m.m.  De vill absolut inte att hyllan ska ramla ihop så ha en stadig en.

Kul att du vill skaffa möss!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

sparklee
2015-11-21 10:18
#2

Åh vad härligt! Har du några hanar till salu eller någon kommande kull? :)

sparklee
2015-11-21 10:20
#3

Kunde ha 13 möss enligt rekommendation och enligt lag 15. Haha, njaee. Tror det räcker med 3 stycken för min del.

MissanTissan
2015-11-22 08:29
#4

Jag har en musbebisar tillsalu. :) Både hanar och honor. Både pink eyed white och agouti.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: