Annons:
Etikettfikarummet-otypiskt
Läst 859 ggr
LisaR
2016-01-16 20:58

Din första mus!

Minns du din första mus? Dela gärna med er av bilder och en kort berättelse! ❤️

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Annons:
LisaR
2016-01-16 21:00
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#1

Astridh (Svart svensktypad) och Saga (Chocolate-hållet) var mina första tammöss ❤️ Jag köpte dem 2009 i en djurbutik i Örebro. Båda två var väldigt blyga till en början men med mycket tålamod och arbete så blev de hur underbara som helst. Minns dem som om det vore igår. Fantastiskt att så små liv kan lämna såna spår.

Yrrblossets Sällskapsmöss

~  http://yrrblossets.weebly.com/

Emouse
2016-01-16 21:55
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2
#2

Om jag gör.. Hur skulle man glömma är frågan! Min syster köpte Kexet och Smulan i en djuraffär. Efter ett tag visade det sig att Smulan var dräktig, antagligen av någon av brorsorna. Alla ungarna avlivades förutom några som snällt flyttade till Lamina och vart väl omhändertagna där. Hon tröttnade sedan på Smulan och Kexet och då tog jag chansen och tog över dom eftersom jag hade letat möss här inne länge. Dom var så fina på sina egna vis❤️ Kexet var chokolate tan och joker tecknad. Smulan var vit rö. Smulan gick bort med tumör och veckan där efter fick Kexet möta henne vid regnbågsbron❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Lilithium
2016-01-16 23:16
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#3

Fisen är min första mus men han börjar bli gammal nu, så letar efter ett gäng honor eftersom jag vill fortsätta ha möss :)


NeverToLate
2016-01-17 00:02
#4

Mina första 2 möss var Amy(bew) och Jessica(svart och vit fläckig, mest svart). Minns inte exakt när jag hade dem, men jag tror jag gick i 6an eller så.
Så det är väldigt länge sen nu, dem var dock helt underbara, så det tog inte lång tid innan jag utökade min lilla flock med Ronja(tricolor LH), Sussie(blå LH) och Nadine(chocklad tan).  Hade dem alla tills dem blev gamla och gick bort, men tog det ganska tufft när alla väl gått bort, och mamma gillade inte mössen, så blev inga fler sen på ett tag, men sen några år senare hade jag 3 töser till. Lilla My (blå satin), Lotta (chocklad) och Elin (creme och vit texel om jag minns rätt) Alla köpta i djuraffär, men alla var underbara husdjur. Efter dem har det dock inte blivit mer möss hemma hos mig. Jag är lite sugen på att skaffa igen, men har inte riktigt bestämt mig än.

Tess21
2016-01-17 00:52
#5

har för ungefär två veckor sen köpt två möss som är mina första ^^

👻🌛

Grodan
2016-01-17 19:37
#6

Min första mus var en albino korthårshona vid namn Athena! Jag fick henne 1983 av Ales .

Athena var jättetam och supergosig!

Hon var med mig hela tiden när jag var hemma. Satt i fickan o sprang på skrivbordet. En himla rar mus.

Hon blev inte så mycket äldre än 1,5 år. Fick en snabbväxande tumör och avlivades.

Foto finns inget bra och inte i datorn.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
MissanTissan
2016-01-17 19:56
#7

Ah, ja dom två minns jag väl.

Ost och Lök, två herrar min syster räddade från ormmat.

Har inga bilder då jag var vääääldigt liten då. Tror jag var 5-6.

Dessa möss var helt underbara. Vi trodde det var honor, men visade sig att det var två hanar.
Om jag minns rätt så var dom tricolor.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Upp till toppen
Annons: