Annons:
Etiketttävlingar
Läst 534 ggr
ajanki
2016-01-18 09:23

Posta bidrag till månadens mus januari 2016!

Posta bidrag - ladda upp foto och skriv berättelse om musen - i denna tråd till och med 25/1

Varje månad har vi en tävling: månadens mus. Medlemmar på mus-ifokus deltar genom att bifoga ett foto på sin mus samt skriver en personlig berättelse om den. Vid årets slut koras någon av månadsmössen till årets mus.

Regler:

  • Endast ett bidrag per person.
  • Välj ett foto som är minst >>>>800x600 pixlar<<<< - det vill säga inte för litet foto, då det blir svårt att bedöma och se små bilder. Större går bra då det skalas ner till 800x600.
  • Musarter som får delta: tammus, taggmus, natal, zebramus och pygmemus.
  • Flera möss får finnas på bilden men vi ser helst att det endast är en mus ifokus för att visa och berätta om denna speciella individ.
  • Personlig berättelse på minst 2 meningar eller 500 ord.
  • Månadens mus avgörs genom röstning av medlemmarna - denna vinner ära i all evighet

Erat bidrag lägger ni i den här tråden ända fram till den 25/1

(omröstning sker sedan endast till den sista i månaden)

Glöm inte den personliga berättelsen om din mus och lycka till!

Annons:
MissanTissan
2016-01-18 14:50
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Detta är lilla Lou.

En av dom 7 honorna vi räddade från ohuman avlivning.

Lilla Lou var den enda av dom som bet, och hårt som attan då och var riktigt nervös och rädd. Fick reda på att hon tydligen skulle ha blivit ormmat, och blivit instoppad hos en orm då hon varit skendräktig två gånger. Detta var inte en såvärst stor orm och det slutade med att hon faktiskt bet ihjäl ormen. Det förvånar mig inte alls med dom betten hon gav mig.

Idag är hon min favorit mus, hon är så jäkla social och mysig av sig. Kommer fram och klättrar upp i handen och myser länge!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Nordanälvens
2016-01-18 17:41
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

Här kommer Nordanälvens Tsavorit!

Hon föddes här och var en riktig goding redan från start. Jag hade inte förväntat mig att hon och systern Triplit skulle vara så pass härliga att de från två veckors ålder hoppade upp ur buren rakt in i min hand, för att sedan stanna där och tvätta mig. Varje morgon när jag fyller på hö hos marsvinen sitter hon redo i buren för att få komma upp och mysa.

När jag sedan på kvällen kommer för att mysa hos mössen och greja i burarna är det alltid Tsavorit som får komma upp först. Hon sitter på axeln och tittar nyfiket på vad jag gör, erbjuds det något gott är pumpafrö och mjölmaskar favoriterna. Hon sitter gärna på axeln och käkar, och när det tar slut klättrar hon in i tröjan och tar sig en tupplur. Tsavorit är definitionen av tammus, och gissa om jag är stolt❤️

Nordanälvens Musuppfödning
nordmuslingar(a)outlook.com
🏳️‍⚧️ Han/honom

Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: