Annons:
Etiketterbeteendehälsaskötsel
Läst 576 ggr
RoxannaS
2016-01-18 20:04

Funderingar =)

Var så många år sedan jag hade möss sist, och hade mest hanar då. Jag vill minnas att hanarnas urin luktade väldigt starkt, men kommer inte ihåg hur de var med honor, luktar dem lika mycket?

Sitter och drömmer lite om vad mitt nästa djur blir, sitter och funderar på för och nackdelar med de olika jag funderar på.

Just nu funderar jag på guldhamster, ryska vintervita dvärghamstrar eller möss. 🙂


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Annons:
Grodan
2016-01-18 20:08
#1

Frågar du mig så luktar en musbur illa på en vecka, oavsett vem som bor där. Så du behöver fundera över hur duktig du är på att välja ett bottenströ som fungerar för dig och för dina möss (med tanke på hur många, vad för slags bur, vilken miljö det är - hur fuktigt det är osv där du bor, det påverkar hur bra ett strö fungerar) samt hur känslig din näsa är och hur duktig du är på att städa.

Vill du ha luktfritt väljer du inte möss… så är det ju.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissanTissan
2016-01-18 20:10
#2

Åh gud, hanarna stinker pyton. Jag får alltid skrubba rent mina händer och så flertal gånger efter en burstädning eller hantering. Och jag städar då ändå två gånger i veckan o:

Honorna luktar om man inte städar på 1,5 veckor. Tycker inte dom luktar såvärst mycket.

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

RoxannaS
2016-01-18 20:13
#3

#1 Hehe ja de är klart att de luktar, tror de flesta "burdjur" luktar illa om man inte städar tillräckligt ofta. *fnissar*

Men nu räknade jag på att man städar typ var 4:e dag eller så? (Bara för att ta ett exempel)

Möss går väl inte på toa lådor så som man brukar kunna få hamstrar att göra?

Lukten är inte precis ett jätte stort problem i min värld. Tänkte mer på att jag delar rum med syrran, och tror inte hon uppskattar en bur som luktar starkt jämt :P Vill minnas att jag städade hos hanarna typ varannan dag men de luktade ändå. :P

Därför jag funderade på om honorna var lite mildare i lukten. 

#2 Då var de så som jag tänkte då. Att honorna inte luktade lika mycket 🙂

Vad rekommenderar ni för bottenströ till möss då? 😃


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Grodan
2016-01-18 20:16
#4

Vi har olika näsor.

#2 Det kan mycket väl vara så att du städar för ofta och hanarna då luktar mer. Jag vet givetvis inget om dina hanar, hur dominanta de är osv - men jag tycker nog att våra linjer med hanar som lever fredligt ihop luktar mindre. Speciellt LH.

Fast jag är så trött på detta med lukt. vad fan spelar det för roll om det luktar lite…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

MissanTissan
2016-01-18 20:21
#5

#3 Jag brukar använda hampaströ, alspån eller carefresh. Carefresh är dock inget jag tipsar om till hanar.

#4 Jasså? Ska testa städa mer sällan då. Den ena som var en jouris flyttade precis. Han var vääääldigt dominant och stank värre en jag någonsin träffat på. Han högg såfort han kände lukten av andra hanar på händerna. Men aldrig annars.

Dom andra luktar inte så värst, det är bara dom två som bor ihop som luktar. Men dom är väldigt unga fortfarande men bråkar aldrig och är inte alls dominanta. Men jag städar deras bur väldigt ofta, kanske därför?

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

MissanTissan
2016-01-18 20:22
#6

Har aldrig riktigt brytt mig om lukten. :P

Men visst, man vill ju helst minimera lukten ändå så inte gäster blir helt till sig när dom kliver in. Haha!

Hälsningar, Missan och djuren! ❤️

Sajtvärd för Border Collie iFokus

Annons:
RoxannaS
2016-01-18 20:27
#7

#4 jaså? Påverkar det ? De var något nytt ^^ 

Som sagt jag personligen bryr mig inte. Tänker mer på dem runt mig. Men jag har ingen plan på att bo hemma så länge till. Vill härifrån snart som möjligt så. 

#5 Okej ^^

#6 Ja lite så jag kände också. Vet dem som är riktigt kinkiga så fort de luktar lite grann liksom. Men jag personligen stör mig inte på det. jag menar alla djur luktar ju på sitt sätt. Och då jag kan tycka att katter är värre. (speciellt våra, ena är hemskt när hon går och gör 2 nr. Man håller ju på å kräks..)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
Upp till toppen
Annons: