Annons:
Etikettfotografier
Läst 2222 ggr
Lamina
2016-02-14 02:59

Thecla och hennes små

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Alltså jag vet, JAG VET att jag sa att jag bara skulle ha Grim och Dead och inga fler möss när jag skaffade dom. Men eftersom jag var orolig att behöva sära på pojkarna så kände jag mig tvungen att skaffa en extra Transportbur när jag såg chansen att komma över en billigt. Och så följde liksom Thecla med på köpet. :/ Så vem är Thecla? Det vet jag inte riktigt. Hennes bakgrund är okänd. Hennes utseende outgrundligt. Och hennes personlighet helt ofattbar. Hon kom till mig som en liten ohanterad, rädd och sjuklig musflicka. Men det tog bara någon dag att vinna hennes förtroende. Och med nyttig mat och massa pyssel så vart hon en frisk och gosig liten tjej. Men även fast jag fick vrida och vända på henne som jag ville kunde jag inte komma på hur hon kunde se ut som hon gör. Tricolor helt klart. Men hur kunde hon ha så olika nyans på sina beiga fält? Svaret på det (och ett bevis på hur ung hon var) fick jag när hennes nos helt plötsligt ändrade färg. Lilla Thecla är en siamesbaserad Tricolor! Sen började magen växa. Först försökte jag övertala migsjälv att det bara var all den goda maten hon fick. Men inte ens en bortskämd musmage växer så fort och så mycket. Och mycket riktigt, på morgonen den 26 Januari ljöd det 9 nya små stämmor i Theclas bur. 5 pojkar och 4 flickor blev det. 3 av pojkarna ska flytta till en bekant. Resten av ungarna blir kvar här. Och trots en tuff start och sin låga ålder så har Thecla varit en helt fantastisk mamma! Hon har varit så noga med sina ungar. Fast matte har såklart fått titta på ungarna då och då för att se att allt är bra.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
Lamina
2016-02-14 03:14
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#1

Så detta är Theclas bebisar. 5 hanar och 4 honor. Alla är Tan eller Fox. Vet inte vilken färg dom ljusa ungarna har. Men i brist på annat har jag valt att kalla det Stone (c(e)c(e)) (Vilket känns lite orimligt då Thecla med sina röda ögon inte borde kunna vara (c(h)c(e), men men…) (Edit: har kommit fram till att ungarna måste vara Burmese (c(h)c(e)) Kiin - Burmese hona Chagak - Svart hona Tugidaq - Svart hona Kukutux - Svart hona Shuku - Burmese hane Takha - Burmese hane Kayugh - Svart hane Amgigh - Svart hane Samiq - Svart hane Kiin, Chagak, Tugidaq, Kukutux, Shuku och Samiq stannar här hos mig. Takha, Kayugh och Amgigh flyttar till en bekant. Så detta är enbart en bildtråd för mina små. (Gar bara filmer från när dom blitt lite äldre. Orkar inte ladda upp nu.) <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2016-02-14 14:45
#2

Siamese…. aw…

På vilket sätt var hon sjuklig när hon kom? Varifrån kom hon? (du behöver inte namnge, men på ett ungefär typ: zooaffär, rovdjursmatsuppf, "olycks-kull" - typ köpa en mushona på zoo o hon är dräktig - el dyl )

Stone… Inte burmese då? En himalayan-gen från mor du vet…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2016-02-14 16:05
#3

Djuraffär i grunden. "Hoppsan, det var visst fel kön på en av mössen." Hon var snorig och lite nysig när hon kom. Men det gick över på några dagar med bra kost. Funderade på burlesk också. Men tycker inte riktigt färgen stämmer in på dom burmeser jag sett.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2016-02-14 16:24
#4

burlesk?

nähä, men det kan inte vara något annat… coffee är inga him-gener inblandade i


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2016-02-14 17:32
#5

Ha ha, nä, nå burlesk-shower pysslar vi inte med här. :) Burmese ska det ju stå. Dom måste nog vara Burmeser ändå. Alternativet är ju att Thecla är Dove Burmese (aac(h)c(e)pp), och det stämmer ju inte riktigt med hennes färg. Dom är bra kluriga domdär blekgenerna. :) Filmsnuttar på mina små hjärtegryn kommer btw komma upp senare ikväll. :)

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Grodan
2016-02-14 17:34
#6

dove burmese har ingen synlig point - ser ut som PEW… hon är en seal point


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
KickiG
2016-02-15 09:50
#7

Vilken härlig historia! Även om du liksom blev med mera möss än tänkt, så var det ju verkligen en lyckoträff för lilla Thecla. Bättre hem kunde hon och hennes bebisar inte ha fått.

Jag fick klura en stund på namnen, varför de lät så bekanta. Men de är väl alla från böckerna om Chagak? En triologi om jag inte minns helt fel.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Zamwyn
2016-02-15 09:59
#8

Lycka till med de små! Honan är söt, tycker bäst om splashar i varma toner.

Lamina
2016-02-15 18:15
#9

#7 Det stämmer bra det. Har läst serien så många gånger att jag nästan kan den utantill. Alla namn har betydelser, dom flesta på aleut. Thecla är däremot ett "bibliskt" namn. #8 Tack Var på tok för trött igår och har legat däckad i migrän idag. Så videor får vänta. Imorgon blir ungarna 4 veckor. Stackars Thecla har svårt att hänga med i svängarna och försöker fortfarande släpa tillbaka någon unge till boet då och då. Tycker lite synd om dom, men dom flesta får iaf flytta ifrån henne imorgon. Resten blir väl för stora för henne inom kort. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Emouse
2016-02-15 18:55
#10

Grattis till kullen och nya musan! Jätte fina❤️

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Grodan
2016-02-16 20:45
#11

Har du något hum om vem som är far?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2016-02-17 01:05
#12

Ja, det är en svart hane. Fast det är tyvärr allt jag vet.

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Lamina
2016-02-17 08:15
#13

Shuku 3 veckor gammal. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Annons:
ajanki
2016-02-17 08:27
Grodan
2016-02-18 20:07
#15

#12 Men det är bättre än inget! 😃


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Lamina
2016-03-06 14:53
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#16

Att försöka fota spralliga möss är något av det värsta jag vet. Tålamodet finns inte där, blir bara galen på att alla bilder blir fel. Men med så fina fotomodeller kan man ändå inte låta bli. Samiq visar upp sin fina point som han börjar få. <3

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

Zamwyn
2016-03-06 15:09
#17

#16 Du har mina sympatier, jag känner precis likadant inför musfotande. Det där blev så bra så, tycker jag, och söt mus också!

KickiG
2016-03-07 18:16
#18

#16 Älskar bilden där han tittar rakt fram och visar upp sina ståtliga morrhår!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Upp till toppen
Annons: