Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 701 ggr
Grodan
2/20/16, 12:30 PM

Handla från zooplus.dk

Bara lite kåseri…

Jag handlar rätt mkt online till mina djur. Illermat, hundmat, tillskott o något skoj. Till mössen blir det mest något från JR Farm o något strö jag vill testa.

Jag har sedan länge handlat från zooplus danmark. Alla zooplus skickar beställningen från Tyskland. Det har inte varit några problem i flera år. Paketen har kommit på 3-4 dagar. Ibland har visserligen paketen varit trasiga osv… Och jag får aldrig hem det till dörren. Det bara är så i den lilla by där jag bor, brevbäraren lämnar inget på trappan. Och zooplus har inte någon deal med posten att de ska göra det heller… (vilken svenska företag ofta har).

Men så i år har det blivit trubbel. Det har tagit 1,5 - 2 veckor innan paketen kommit. Ibland har jag inte ens fått någon avi. Och så bara ruttnade jag på zooplus och letade och hittade ett nytt företag med billig mat mm till hund o katt. Bitiba. Jag beställde glatt och fick mitt paket på 3 dagar. Och ser att det också kommer från Tyskland. Väldigt mkt påminner om zooplus, utom att de inte har något poängsystem. Till och med paketen påminde om zooplus. Samma gröna plastband runt kartongerna… och samma bubbelplast inuti…

Nåja… jag får se vart jag beställer mat framöver. Det känns lixom skönt ändå att kunna spara 100 kr + frakt för 13 kg hundmat även om det behöver åka ändå från Tyskland.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Tsunamis
2/20/16, 12:54 PM
#1

Grejen är den att allt kring frakten står fraktbolaget för. Det är inte zooplus fel att avier saknas eller att paket kommer fram trasiga, utan det är posten/schenker/dhl's brister. Det var mest sånt strul nu runt årsskiftet tycker jag, och det gick posten ut med att de hade stora förseningar iaf. Men om något saknas i paketet, en gång tyckte jag chipsin luktade lite unket (nästan mögel), trasiga grejer utan att lådan är trasig osv. sånt är ju då zooplus fel,. De få gånger sånt hänt har jag fått det ersatt gratis iaf så den biten har funkat bra. Får ta och kolla på denna Bitiba om inte annat är det bra att känna till desto fler shoppar. Hade gärna kunnat haft en enda webbshopp att beställa chipsi, aspspån och Rabbit Royale allt från samma ställe men inte hittat det hitils!

MvH  Tsunamis

Velinga1984
2/20/16, 1:00 PM
#2

Jag köper från Bitiba , alltid supernöjd. Har fattat det som om det är ett dotterbolag till zooplus men billigare :) 

Bitiba har hemleverans, perfekt när man är höggravid och tung även om den manlige brevbäraren bara lägger det på gräsmattan. Den kvinnlige brevbäraren lägger det iaf på verandan åt mig :)

Grodan
2/20/16, 1:26 PM
#3

#1 Ja, precis. Zooplus är väldigt bra med att ersätta för skador o dyl. Bara så himla tråkigt att transportbolagen är struliga.

Bitiba har ju inte spån… :-(

Jag ska ringa scanbur på måndag o höra om de fortf säljer aspflis till privatpersoner. Jag orkar inte med skitspån längre.

#2 HAR DE? hm… det har jag missat… eller så har du bara bra brevbärare… jag tror att brevbäraren härute bara lämnar på min trapp om jag pratar med henom om det…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2/20/16, 6:43 PM
#4

#3 Ja de har hemleverans. Mina brevbärare hade nog helst sluppit för en gång beställde jag 10kg kattmat och 30kg kattsand. Sist beställde jag tung och stor kattmöbel samt 30 kg kattsand. Min kvinnlige brevbärare var måttligt imponerad ;)

Grodan
2/20/16, 6:51 PM
#5

#4 haha *fnissar elakt*

Jag är inte så poppis på utlämningsstället jag heller… i veckan kom 40 kg (mat o sand) från Bitiba!!! (måste missat att läsa någonstans att de har hemlev… hm… ibland är det ju så med mig att det måste vara lika enkelt att hitta på en sida som för en 2-åring… jag orkar inte läsa alltid… bra om det är färgglada knappar o bilder… lol)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Velinga1984
2/20/16, 8:07 PM
#6

#5 Ja fast man måste vara hemma och signera ut det. Kanske det som hänt dig, atr du inte var hemma? Här meddelar de inte när de kommer så rätt som det är kommer lantbrevbäraren på gården.

Annons:
StillaSinnet
2/20/16, 9:12 PM
#7

jag har alltid fått mina stora chipsi super 3 per beställning på min trapp från zooplus.dk. DHL eller schenker kör ut. jag sätter en fullmakt på dörren och de lastar av

Medarbetare: Yoga & meditation i Fokus
Medarbetare: Stenar i Fokus
Driver http://www.StillaSinnetDegerfors.dinstudio.se
Reiki Master, kristallterapeut, Barnyogalärare

Alana82
2/21/16, 1:19 AM
#8

Animail har hemleverans utan kvittens, trevligt med paket på bron när man kommer hem ;)

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Grodan
2/21/16, 6:45 PM
#9

äh, brevbäraren åker inte ens förbi mitt hus o kollar

det hände 2012 några gånger att dhl kom hem till mig med zooplusgrejer…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: