Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 784 ggr
ariama
2016-02-20 12:57

Ny "bur"!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Fick nån knäpp idé för nåt halvår sedan, att jag skulle kunna ha stora öppna burar som ändå inte tog mycket plats, därför att jag kunde stapla många av dem på höjden. Det var inte så genomtänkt, för när jag gjort öppningarna på en, såg jag att de förstås kom alldeles för nära buren under, och att de lugnt skulle kunna klänga in till grannen under. Ibland tänker jag inte så långt. ☺️

Om jag inte staplar dem, tar de definitivt för mycket plats.  Men jag gjorde i ordning den härom dagen i alla fall, och bosatte några möss i den. Blev lite kul.

Storlek ca 80x55 cm, höjden har jag inte mätt. Öppningar på framsidan, men även på baksidan för luftgenomströmning. Dom gillar sin bur! Även om de också kommer ut till mig och sätter sig i handen för att bli pussade på, gos-ungarna (nåja, vuxna damer, men ändå).

Annons:
ariama
2016-02-20 12:59
#1

Jag kan inte ta bort locket, för kanterna är för hala, de lär absolut halka ner. Dessutom hänger gardinen rakt ner på dem, och jag vill varken ha dem i gardinen eller i blomkrukorna.

Zamwyn
2016-02-20 13:38
#2

Ser ut som ett mysigt mus-hem. 🙂Finns det inte mindre men högre lådor i samma serie så du skulle kunna ha två såna ovanpå och sen en till sån här platt och köra varannan?

Lamina
2016-02-20 16:42
#3

Bygg/köp en ställning du kan ha burarna i så dom går att stapla med lite mellanrum?

//Lamina

Before we work on artificial intelligence, why don't we do something about natural stupidity?

ariama
2016-02-21 08:35
#4

Tack för bra idéer. Ska fundera på dem. För tillfället får det vara som det är, tycker det är lite kul att jag kan se in från ovansidan genom locket.

KickiG
2016-02-22 08:21
#5

Rolig bur :)  Vad har du i muggen? *nyfiken*

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

ariama
2016-02-22 18:59
#6

Har muggar som vattenskålar (till vuxna möss).

Annons:
Upp till toppen
Annons: