Annons:
Etiketterköpessäljefterlysningauktioner
Läst 1568 ggr
Alwyn
2016-02-28 19:37

Burskåp färdigt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 5
Förhandsgranskning av bild 2 av 5
Förhandsgranskning av bild 3 av 5
Förhandsgranskning av bild 4 av 5
Förhandsgranskning av bild 5 av 5

Nu är jag klar med denna bur som jag tänker sälja 🙂

Ville bara visa lite bilder. Bottendelen är D 50cm, L 117cm, H 40cm. Stadig plastmatta i botten och vaxduk som tapet. Flera hål med galler för så att det blir bra ventilering.

Annons:
sjukkatt
2016-02-28 19:47
#1

Den var riktigt snygg!!

Sanjolina
2016-02-29 09:37
#2

Men gud vilken fin bur!😍

Alwyn
2016-02-29 17:25
#3

Tack ska ni ha! Nu ska jag göra två till :)

Minoth
2016-02-29 21:53
#4

men man kan inte ha strö i botten då eftersom det inte är någon kant fram. annars kommer strön komma ut när man öppnar eller in i skjutglaslisterna.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Alwyn
2016-02-29 22:14
#5

Jo då, beroende på vad man har för djur där i sätter man en list innanför glaset som är lagom hög så det passar arten. Jag tänkte att eftersom jag inte vet vad köparen vill ha där i kanske det va dumt att sätta in en list.

Grodan
2016-03-01 19:19
#6

#5 Berätta hör höga lister du kör till

  1. tammöss
  2. taggmöss
  3. sebramöss
  4. pygmémöss

❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Alwyn
2016-03-02 11:23
#7

De flesta möss skulle jag ha liknande djup på bottenmaterial till så då räcker det att listen är ca10cm. Skulle någon däremot vilja ha gerbiler krävs mycket djupare lager…iaf i den ena halvan. Jag själv föredrar lister i plexiglas så man ser genom dem och det skulle nog inte passa gerbiler som gnager på allt.

ariama
2016-03-04 08:42
#8

Jag har genom åren byggt åtskilliga egna burar - och tycker det är svårt att få till det riktigt perfekt i slutänden.

En tio cm list tror jag blir bra, plexiglas är bra, tänker jag. Så mycket genomskinlighet som möjligt för man vill ju se så mycket som möjligt.  Och få in så mycket ljus som möjligt. Men det ska också vara lätt att göra rent.

Tror du det går att göra listen löstagbar på något vis? Så man kan lyfta bort den och sedan bara "sopa ut" bottenmaterialet vid rengöring?

Med ett tätt glas på framsidan … är ändå inte "lufthålen" för få/små? Beror ju ifs på antal och storlek på djuren.

Hoppas du inte tar illa upp för att jag "tänker högt". Tycker buren är snygg och att du gjort ett bra jobb!! ❤️

Alwyn
2016-03-04 11:02
#9

Jag har använt denna bur-stomme förut och det har gått jättebra, den är nu helt restaurerad. Lufthål finna på sidorna, i glasen, i taket och i baksidan så luftflödet är det inget fel på. Bättre än i ett terrarium vill jag påstå. 😉

 List av plexiglas gillar jag just för att det släpper in ljus och man ser mer…men jag har även haft extra lampa till dem. Jo man kan säkert fixa så att listen går att lyfta av men jag har inte behövt det, det har varit så lätt att ta bort spånet med en liten sopskyffel och torka rent. Eftersom den är tvådelad med lucka kan mössen stängas in i den andra delen när man är där och städar… helt suveränt om man har o-tama möss.

ariama
2016-03-04 11:43
#10

Genomtänkt med andra ord.

Alwyn
2016-03-04 11:53
#11

Jo man har ju gjort ett antal burskåp nu och lärt sig för var gång… Fast jag skulle vilja ha en flödesmätare att försäkra mig om att luftflödet blir tillräckligt. Någon som vet var de kan köpas? Hittar inga priser det verkar bara vara laboratorier och företag som kan köpa.

Upp till toppen
Annons: