Som jag skrev på facebook, en sådan förbättrad päls på en vecka, indikerar en oerhörd stress på mössen när du fick dem. En stress som de kommit över nu. Starkt gjort på en vecka, nyflyttade till helt ny miljö.
Hjärtat uppvisar svaga rosseltecken. Svaga. Alltså, inget som bryter ut trots stressen hon varit utsatt för tidigare? Får mig att tänka att hon är en mus med bra immunförsvar.
Det låter även som om de har väldigt bra temperament, och "medfödd tamhet" och kanske t.o.m. hög stresströskel? Ja, jag vet, jag pratar "tvärtemot" nu. och kanske har jag fel. Men jag tänker såhär:
Fodermöss MÅSTE vara "snälla" - de får inte vara tuffa och kaxiga och bita eller skada ormen. (gällde väl mest tidigare nu får ju inga ormar levande föda)
Födermöss föds upp under väldigt tuffa förhållanden, de blir ju inte precis "bortklemade" som våra älskade sällskapsmöss. Bara de starkaste klarar sig.
Jag tycker att många fodermöss får leva under förskräckliga förhållanden som jag verkligen inte rekommenderar. Men kanske stärker detta mössen i längden, istället för att försvaga dem? Därför att alla svaga individer så snabbt slås ut i en sådan miljö?
Även "nerviga möss" som biter andra möss tas kanske först bort? För att man inte vill/kan ha såriga möss med bitskador?
Jag vet inte, tänker bara.