Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 870 ggr
Zabbio
2016-03-07 20:25

Möss i Malmö Museum :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Jag var på museum i fredags, kollade in gamla och nyare målningar, möbler och så klart akvariet och…fängelse delen. Där fann jag oväntat möss!
Lite på samma sätt som de hade fiskpinnar i fiskarnas utställning så hade de möss som ''ohyra'' i fängelsedelen. Otroligt söt och gullig ''ohyra'' som alla stannade för att titta på och säga ''awww!'' och "åååh!" vid ;)

Jag vet inte så mycket om möss, men tyckte att buren var väldigt intressant och såg himla mysig ut. :)  De hade gångar emellan alla "hyllplanen" och ett par mörka våningar där mössen kunde dra sig undan och vara ifred.  Jag vet inte om de äve hade en del undertill, tyckte det såg ut som om en musling försvann ner i nåt hål..

EDIT: Vissa bilder syns inte hela, ni får högerklicka och ''visa bild'' :)

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

Annons:
KickiG
2016-03-08 06:33
#1

Vilken rolig idé! Möss och/eller råttor var garanterat en del av "inredningen" i gamla fängelsehålor. Och på bilden där man ser hela buren, så ser den ju ut som en dödsskalle!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Zabbio
2016-03-08 07:18
#2

Ja, tyckte det var sjukt kul :p

Håll huvudet högt men näsan i en vänlig vinkel.                                         

ajanki
2016-03-08 07:45
#3

Vilken häftig och kul idé! Dom ser ut att ha en jättebra bur!

Grodan
2016-03-08 17:53
#4

Gah, vad skoj! Stor kredit till dem!!!


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: