Annons:
Etikettfotografier
Läst 725 ggr
Elvy2015
2016-03-13 21:22

Micke och Molle

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Fick hem 2 möss i onsdags, varav dessa 2 kan vara satinbärare. Dessa 2 grabbar hade bott tillsammans hela sitt liv, tills dom kom till mig. Redan efter några timmar började Micke att ge sig på och hugga Molle. Det hann bli några rejäla bett på stackars Molle innan jag hann att ingripa och sära. Men Molles sår läker fint och han verkar trivas som ensam.

Dessa 2 grabbar har en låååång stam bakom sig så här har jag en bra koll. I framtiden om Molle fortsätter vara lika trevlig och lika frisk som sina förfäder så ska han få träffa en satinflicka. Dyker det upp satiner i kullen så vet jag att han är satinbärare.

Bifogar en suddig bild på Molle.

Annons:
Grodan
2016-03-13 23:07
#1

Trevligt med en lång stam. Får man se?

Hur gamla är de?

Tyvärr kan flytt orsaka bråk. De blir för stressade, det blir nytt revir osv. Om de får med sig halva eller hela buren de bott i kan det funka som övergång, men inte alltid det heller. Beror också på hur gamla de är, de kanske skulle slutat att "acceptera" varandra inom kort men flytten skyndade på saken…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Zamwyn
2016-03-14 10:49
#2

Oj vad stor han ser ut! Är det vinkeln eller är han det?

Såna där knappnosar är söta, tycker jag. ❤️

Elvy2015
2016-03-14 12:02
#3

Nja riktigt så stor är han inte, är vinkel, dock så är han korsad engelsk o svensk så lite större än en vanlig svensk.

Upp till toppen
Annons: