Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 706 ggr
EK_19
3/28/16, 9:30 AM

Bur nära fönster...?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kommer skaffa fyra fina flickor till hösten som kommer få en stor gallerbur (om det går; öppen på den övre halvan - nervös att de ska ta sig ner på golvet och försvinna ). Jag är lite osäker på var jag smartast ställer buren. Det jag funderar över är om det kan funka bra att hade rätt nära fönstret. (Se bild ovan.) Tänkte flytta vitrinskåpet til vänster och ha buren där åt fönster-hållet istället (alternativet är annars till vänster men det blir lite konstigt möbleringsmässigt sett). Tänker att jag kan hänga för tyg för att skydda mot solljus. … Kan det vara ok? Det drar - eller är i alla fall lite kyligt - från fönsterkarmarna… Men kommer det kunna påverka mössen? Dvs HUR dragkänsliga är de? Min granne ovanför har småhundar som får skällutbrott då och då  tror ni mössen kommer bli väldigt stressade av skällutbrotten (det är lyhört)? Vill helst låta dem vara där vi vistas mycket så vi naturligt pratar med dem mycket dagligen så jag hoppas det kommer funka bra i köket. Tacksam för reflektioner! Stol och soffa kommer bytas ut så möbleringen blir mindre tight mot kommande bur. Buren ska stå på ett mindre bord så den är ca 50-70 cm från golvet. ( Ungefär från vilken höjd brukar de försöka hålla sig kvar 'uppe på höjden' och undvika att hoppa/ramla ner?)

Annons:
Grodan
3/29/16, 9:32 PM
#1

Drag är ju aldrig bra. Kan du inte isolera fönstrena?

Om det är mycket stark dagssol under sommartid skulle jag inte ställa buren där den årstiden.


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

ariama
3/30/16, 10:05 AM
#2

Jag skulle nog inte ha en gallerbur på det viset nära ett dragigt fönster. Eller så att solen lyser in starkt på den. Hellre till vänster om skåpet, blir det så konstigt tror du?

Om du har öppen bur, och hänger ett tygstycke över, kommer de att klättra i tyget! (och gnaga några bitar ur det i samma veva och bära hem till boet för att bädda med 😉 )

Vad gäller hundarna så tycker jag nog att möss vänjer sig vid sin omgivning, särskilt när inget farligt händer trots oljudet. Men det beror också på mössen! Möss är så olika, en del är rädda av sig och har nerverna på utsidan liksom, medan andra är mer trygga och stabila. Fråga säljaren/uppfödaren vad hon tror, det är ju hon som känner sina möss.

Grodan
4/8/16, 10:18 PM
#3

man kan ju ISOLERA fönster…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Upp till toppen
Annons: