Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 619 ggr
[Howres]
5/6/16, 9:57 AM

Köpa mus! :)

Hej! Jag har funderat ett tag på att skaffa en (eller flera) mus/möss, först var tanken att skaffa en flock med honor men eftersom min mamma endast gick med på att skaffa en ensam så har jag funderat på att skaffa en ensam hane. Nu till frågorna: Hur mycket skulle ni säga att en hane luktar? Har hört att dem luktar väldigt mycket och jag är ganska känslig för olika lukter :( finns det kanske något bottenmaterial som gör att det luktar lite mindre? Vilken bur skulle vara bäst? En multy duna eller ett akvarium med måtten 100x40x40? Vilken mat är bäst? Hemmagjord? Har ni något recept på en hemmagjord? :) Några andra saker som kan vara bra att veta? ;) Finns det någon uppfödare i Skåne? Jag kan tänka mig att åka en bit också för att hämta en mus, Max till Göteborg :) //Julia

Annons:
ariama
5/6/16, 1:57 PM
#1

Om din mamma endast går med på att skaffa en, så är det nog ändå "två honor" som gäller! Vad är hennes argument för att bara skaffa en? Gissar på att det är nånting i stil med "stör inte så mycket/ märks inte så mycket/luktar inte så mycket/ lättare att sköta" och lite liknande. Tyvärr "märks" en hane mycket mer än två honor.

Jo, hanar luktar, det kommer du aldrig ifrån, även om vissa luktar mindre och vissa andra stinker så det känns i hela huset (trots stängd dörr).

Upp till toppen
Annons: