Annons:
Etiketterleksakeraktivering
Läst 886 ggr
Alwyn
5/29/16, 12:22 PM

Nytt populärt bo

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Mina två gullungar älskar verkligen att klättra! Nya finkboet som hängdes in igår accepterades direkt som sovplats.

Annons:
Grodan
5/29/16, 12:27 PM
#1

jaaaaaaa… mina möss älskar också små korgar… tyvärr låter jag dem även förstöra dem… ibland funderar jag på om det finns ett billigare sätt att ge mössen korgar - typ binda dem själv av mjuka grenar som jag plockat i skog eller i någon vår-frukts-klipp-trädgård… (men med fem tummar mitt i handen blir det sällan något)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
5/29/16, 12:34 PM
#2

Jag köpte en flätad väska/påse på IKEA igår, av den kan jag sy säkert fyra musbon för lägre pris än ett i djuraffären! 29:- eller 39:- kostade den.

Grodan
5/29/16, 12:37 PM
#3

Man ska vara pysslig… jag är inte så mkt det, tyvärr… jag har så mkt annat att göra jämt att jag inte kan sitta ner o pyssla med de där sakerna jag eg vill


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Alwyn
5/29/16, 12:39 PM
#4

Jag kanske kan fixa några till träffen :)

ariama
5/29/16, 3:05 PM
#5

Möss är så olika (tjat, tjat 😉) En del älskar att sova högt och försöka ta sig uppåt här i världen.  Ju högre desto bättre!

Andra vill gräva ner sig så långt det går. De gnager och samlar material i småbitar och gör riktiga "högar" som de boar längst inne i. Hela nedre halvan av buren kan bara bestå av "ruffigt skräp" ( i mina ögon, inte mössens). Urjobbigt att försöka få tag i någon mus därnere.

Det är egentligen de räddare mössen som vill gräva ner sig och "försvinna", i alla fall är det vad jag har sett.

Alwyn
5/29/16, 3:49 PM
#6

Mina två är fortfarande otrygga. De både klättrar och gräver ner sig. I förra buren grävde de ihop en hög som de grävde ett djupt bo i mitten av, sen isolerade de med papper så man såg dem inte. I den nya buren valde de finkboet som hänger i taket :)

Annons:
KickiG
5/29/16, 8:28 PM
#7

#5 Och sedan har vi de som ibland sover lite var det råkar sig. Bra att de har energi att dra in lite papper som bomaterial. Och sedan plötsligt en natt får samma gäng för sig att bygga världens största och finaste boll av strimlat papper som de bor i, och inreder den med en sönderstrimlad äggkartong - minst.

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Alwyn
5/29/16, 8:56 PM
#8

#7 😂

Upp till toppen
Annons: