Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 572 ggr
jollycox
2016-06-26 21:13

Ingen rastplats

Hej, undrar om någon kommer ihåg mig? Jag hade möss för några år sedan och saknar dom fruktansvärt. Så jag är sugen på att bli med mus igen trots att jag inte tål ströet.
Grejen är att eftersom jag har katter vill jag inte ha musen ute på rastplats. Förra gången jag hade möss hade jag rastplats och det hände två olyckor(mössen skadades som tur var inte).
Min fundering är att jag tänkte ha en ensam hane i ett akvarium som är ca 110x45x 50cm och han kommer inte få komma ut på någon rastplats. Är det okej?

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Annons:
Grodan
2016-06-26 21:23
#1

Hej! Jodå minns dig. Välkommen tillbaka.

Visst hade du en ensam hane på slutet? Hur gjorde du med honom och katterna?

110 är ju härligt stort till en mus, där kan han springa och greja så nej han behöver ingen rastplats. Jag har ju rastplats i form av ett terrarie just nu - där alla vistas en stund så att det är bakterier från alla och jag slipper sjukdomsöverraskningar vid intron…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2016-06-26 21:30
#2

Jo jag hade lilla Jackson. För att göra en lång historia kort så är katterna instängda i ett rum ett par timmar på kvällen och det var då jag hade mössen ute på rastplats. Men när katterna kom ut så glömde jag ibland att jag hade mössen ute…
Men det låter bra att det räcker med det stora akvariet.

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

KickiG
2016-06-26 21:31
#3

Jag körde med rastplats i form av en annan bur. Inte en duna, men typ sådan. Plastbotten med plastlock som hade galler i taket. Utan locket på när jag var i närheten, locket på när jag gick till ett annat rum. Hade leksaker och klätterställningar i rastplats-buren som aldrig var i bo-buren.

Detta bara mera som ett tips. I ditt fall håller jag med Grodan. Akvariet är så stort att han kan springa och greja där hur mycket som helst. I synnerhet om du inreder på höjden också.

Och jo, visst minns jag dig :) Välkommen tillbaka!

Man behöver ingen tv när man har möss.

Medarbetare på Mus iFokus och Finland iFokus

Grodan
2016-06-26 22:57
#4

#2 Ja, fina Jackson. Blue tecknad. Var han inte LH också?


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

jollycox
2016-06-27 13:50
#5

#3 Ja så kan man ju också göra. Han kommer förmodligen få göra kortare utflykter till exempelvis en fönsterbräda eller skrivbordet men inte någonstans där jag lämnar och kan glömma bort honom.

#4 Bra minne du har :) men långhårig var han inte. :P

"Weather forecast for tonight: dark." ~ George Carlin

Grodan
2016-06-28 21:20
#6

#5 Bra. Jag brukar ha möss i fickan eller i luvan - gärna då att jag har luvjackan bakofram… Bäst gillar jag att ha en stor bröstficka som jag kan ha möss i, men nästan inga kläder har sånt…

Och apropå det så funderade jag faktiskt en gång på att sy/designa en musvänlig jacka/tröja, med fickor och små avsatser/hyllor osv.. en rastplats-för-möss-tröja typ…


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Alwyn
2016-06-29 08:26
#7

#6 häftig idé!

Upp till toppen
Annons: