Annons:
Etiketteraveluppfödning
Läst 953 ggr
Sanjolina
7/3/16, 9:51 PM

Dräktig? ...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Är osäker på om hon är dräktig eller inte. Har fotat henne nästan varje dag. Började fota när hon gått med Kol i 3 dagar fram tills nu. Dem sattes ihop 23 juni. 

Tänkte ev. sätta henne i egen bur typ nu.. men jag är verkligen osäker. Hon har inte blivit jättemycket rundare (vet att vissa inte blir jätterunda förenst några dagar innan) men hon har fått lite större aptit. 

Vad tror/tycker ni? Ser hon dräktig ut? Bifogar ett par bilder som är tagna för några minuter sen och de första bilderna jag tog på henne!

Annons:
Sanjolina
7/3/16, 9:58 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3
#1

Första fotona, efter 3 dagar tillsammans med Kol.

ariama
7/4/16, 9:13 AM
#2

Jag tycker du kan ha dem ihop tills du tydligt ser att hon är dräktig. Så slipper du undra. Hon är också i den åldern då hon kan börja lägga på hullet, och börja få mage, utan att vara dräktig.

Så mitt råd är att vänta med egen bur, tills du inte tvivlar längre. De har gått ihop 11 dagar, om de parade sig det första de gjorde är det 8/9 dagar kvar. Då skulle det kunna börja synas lite om det är en stor kull.

Om hon inte löpte förrän efter 4-5 dagar efter hopsättningen (fullkomligt normalt) är det 12/13 dagar kvar, då syns inget än.

Sanjolina
7/4/16, 9:48 AM
#3

#2 Tack så mycket! 

Ska avvakta några dagar och se om "gravidmagen" börjar synas. :)

Alana82
7/7/16, 12:04 PM
#4

Mina brukar få vara minst 14 dagar ihop, ibland så länge som 20 dagar eller mer beroende på om damen blir rund om magen eller inte efter 14 dagar

The unanswered questions are not nearly as dangerous as the unquestioned answers

Sanjolina
7/7/16, 7:04 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#5

Nu har dem varit ihop i 15 dagar. Denna bild togs igår. Jag tycker att hon blivit lite större, vad tycker ni?

Sanjolina
7/7/16, 10:40 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4
#6

Dessa är tagna 1,5 timme sen. Lilla Lingon❤️

Annons:
ajanki
7/8/16, 7:36 AM
#7

#6 Ja, jag tycker hon ser dräktig ut där🙂

HunterLily
8/19/16, 6:35 PM
#8

hur går det?

Kaninhoppning

Sanjolina
8/20/16, 7:12 PM
#9

Lilla Lingon var dräktig och fick 10 bebisar 14/7. Har bestämt mig för att behålla två, en hona och en hane. Alla resterande honor är sålda och dem sista hämtas imorgon. Dock har jag två mushanar kvar som letar hem. Men dom får bo kvar tills nån är intresserad av dom☺

Upp till toppen
Annons: