Annons:
Etiketterburströinredningtillbehör
Läst 419 ggr
Grodan
2016-07-31 16:07

Nätskjutdörrar på terrarium

De nätskjutdörrar jag hittills gjort på terrarium har inte varit bra. Det har varit väldigt simpla saker.

Planen har alltid varit att göra det ordentligt och bra med plexiglasram att fästa nätet i. Alltså istället för skjutglas ha plexiglas som är utskuret i mitten och där fästa nät. Men jag har då inte kommit mig för det. Nu när jag hittat plexiglas så funderar jag lite över

  • hur jag ska skära till det
  • hur jag ska skära ut en stor bit i mitten och hur jag gör hål där jag kan sömma fast nätet (använder hellre ståltråd än silicon då det trots allt handlar om gnagare som ska bo där) i utan att det spricker?

Några tips på verktyg och tekniker? (jag har läst lite på nätet och gah, jag tycker det verkar så himla avancerat och därför har jag itne kommit till skott… kanske ska anlita någon trots allt… hm)


❤️ Värd 4 mus-ifokus - Välkommen!   <:3 }~~~ ( http://gerodean.se/ecards ) ❤️

Annons:
Alwyn
2016-07-31 23:03
#1

Göra flera hål m en diameter på ca 12cm istället? Då funkar hålsågen, älskar det verktyget!

Minoth
2016-07-31 23:42
#2

jag hade gjort dörrar istället för skjutglas. Aluram och sen nät. fästa dörren med gångjärn som man limmar med silikon direkt mot glaset på utsidan (kortsidan). Betydligt enklare. 

Låsanordning på andra sidan som också limmas med silikon från utsidan.

Medarbetare på Burfåglar och Undulater

Upp till toppen
Annons: